Bästa kunniga folk!
Jag har en fråga till er som jag har svårt att få svar på. Haft en rörmockare hemma som dragit LK i hela huset. Han satte varmt/kallt enligt bild med rekommendationer att avloppet skulle gå ut bredvid eller under. Kommer jag ihåg rätt så höjd från golv ca 550mm. Hur ska jag göra? Är denna anslutning kallt/varmt med c/c 80mm rätt eller ska jag justera enligt bild (kakelbilden, bara ex bild) eller har det igen teknisk betydelse? Om jag ska behålla det vad ska jag ha för anslutning till färdig vägg då? Har bara hittat LK anslutning som i mitt fall inte får plats. Tacksam för synpunkter.

• VVS-installation med flexibla rör och elledningar i vägg, c/c 80mm för varmt och kallt vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av LK vattenrör för varmt och kallt vatten med c/c 80mm på kaklad vägg under handfat.
    Skapa konto
Krilleman
55cm från golv på avloppet brukar bli bra i en standardinstallation.

Men vattenrören ska vara 60cc idag (dubbelbricka)!
Det ser ut som att du har 40cc?! (Inte 80 som du skriver)...

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
55cm från golv på avloppet brukar bli bra i en standardinstallation.

Men vattenrören ska vara 60cc idag (dubbelbricka)!
Det ser ut som att du har 40cc?! (Inte 80 som du skriver)...
Tjena.
Tack för svar. Jag ska kontrollera måtten när jag kommer hem. Jag vet inte riktigt hur mina rörmockare har tänkt. Oavsett verkar det som att LK inte har väggbrickor som funkar utan man får gå på annat märke. De jobbade tydligen bara med LK.

Ska du inte ha kommod under så kan jag tycka att man prioriterar att dra ut avloppsröret centrum på var vasken hamnar.
Båda rören kan ju komma på en av sidorna om avloppet som vi gjorde i detta fallet nyligen.
I detta fallet även förgrening av vatten till toalettstolen.

Väggmonterad handfat med exponerade rör och spegel med belysning i minimalistiskt badrum.
Skapa konto

• Gilla
ewoleif
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ska du inte ha kommod under så kan jag tycka att man prioriterar att dra ut avloppsröret centrum på var vasken hamnar.
Båda rören kan ju komma på en av sidorna om avloppet som vi gjorde i detta fallet nyligen.
I detta fallet även förgrening av vatten till toalettstolen.
ATTACH]559037[/ATTACH]
Hej!

det ska vara tvättställsskåp under så i praktiken kommer man inte se rören eller utgångarna.
Fattar jag det rätt då finns det ingen byggstandard avseende detta? Man kan med gott samvete köra liknande lösning ni har gjort?

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.