Här blev det kromade cu till fem radiatorer på öv. Hade elektriska element tidigare men tog in offert på dem i samband med byte av vp. Kostade 30’ (bv har golvvärme sen tidigare. Verkade rätt problemfritt för rörisarna som tog nån dag på sig.

• Gilla
pokasd
  • Laddar…
Någon som dragit PAL?

Jag drog PAL till ett par radiatorer i källaren.
Fördelen är att det är enkelt att jobba med.
Nackdelen är att de är så mjuka så stöter man till dem med möbler eller liknande så är de snart inte så raka och fina längre.
Presskopplingarna till PAL-rör är dessutom skitfula.
Funkar i källaren men jag skulle inte rekomendera det i boutrymmen. Särskilt inte om man har barn eftersom de förstör och rycker och sliter i allt de kommer åt. Iaf mina barn.

• Gilla
Bjober och 1 till
  • Laddar…
P Patrik Hazard skrev:
Jag drog PAL till ett par radiatorer i källaren.
Fördelen är att det är enkelt att jobba med.
Nackdelen är att de är så mjuka så stöter man till dem med möbler eller liknande så är de snart inte så raka och fina längre.
Presskopplingarna till PAL-rör är dessutom skitfula.
Funkar i källaren men jag skulle inte rekomendera det i boutrymmen. Särskilt inte om man har barn eftersom de förstör och rycker och sliter i allt de kommer åt. Iaf mina barn.
tack, då är jag tillbaka på koppar :p installeras det rena koppar i boutrymmen idag eller är det bara kromade?

Bästa svaret

Nu har jag inte använt själv men rent utseende mässigt tycker jag de nyare förzinkade rören som har presskopplingar ser okej ut. Väl monterat så ser det ju ut som gamla järnrör med dess skruvkopplingar. Sen kan man ju måla de också om man nu känner för det.

• Gilla
pokasd och 1 till
  • Laddar…
pokasd pokasd skrev:
tack, då är jag tillbaka på koppar :p installeras det rena koppar i boutrymmen idag eller är det bara kromade?
Du kan med fördel välja de förzinkade Stefan är inne på i #6 det är samma typ presskopplingar eller klämringskopplingar som till koppar och stor prisskillnad och enkla att måla om man vill det.

• Gilla
pokasd
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Du kan med fördel välja de förzinkade Stefan är inne på i #6 det är samma typ presskopplingar eller klämringskopplingar som till koppar och stor prisskillnad och enkla att måla om man vill det.
Yes såna får det bli! Tack så mycket

V
pokasd pokasd skrev:
Vad för rör är inne att använda nu för tiden? Kör man kromade kopparrör, vanliga kopparrör och målar? Kör man raka PAL som verkar vara både billigast och snyggast(vita).
Krom är väl de ovanligaste

Kör elförzinkat eller kopparrör

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.