Behöver tips på bra robotgräsklippare som klarar runt 1000 m², marken kommer vara smal på vissa ställen med ganska mycket hinder..
Kommer ha den på mitt sommarställe så kommer ju inte vara där allt för ofta, så vill den ska klara sig själv utan att jag behöver oroa mig att den kommer stanna och bli översvämmad med regn..
Min budget ligger på helst max 10.000:-

mvh

• Gilla
Lips74
  • Laddar…
Många gillar ju worx annars finns väl husqvarna 315.

• Gilla
Max R70 och 1 till
  • Laddar…
Finns endast ETT märke, och söker man pålitlig mm så säger jag Husqvarna! Dyrare, men funkar!

Köp en klippare som klarar 1500kvm, annars måste den gå så mycket.

H Husqvarna220Ac skrev:
Finns endast ETT märke, och söker man pålitlig mm så säger jag Husqvarna! Dyrare, men funkar!

Köp en klippare som klarar 1500kvm, annars måste den gå så mycket.
Nja, har 500kvm hemma själv och kör en bosch indego 400 och den är super bra och smart.
Önska flera företag tog till sig av den gräsklipparen, att dom kom ihåg var dom har kört..
Skulle jag sätta ner en vanlig gräsklippare på min gräsmatta som jag har nu i huset skulle det säkert ta en hel dag att köra igenom den..
Med bosch smarta lösning att roboten kommer ihåg var den kört tar det inte många timmar innan den har kört igenom mina 500kvm.
Det som gör att jag inte köper den igen eller tar 400 connect är för jag tycker det är synd dom snåla in på regnsensor!!!
Eftersom jag ej ska vara på landet alla dagar vill jag veta den inte kör runt där i spö regn och går sönder eller fastnar pga den har gräs som sitter fast på hjuleen.....
Så nja finns fler en ett märke :p

innan du köper så kolla om den klarar blöt gräs utan att den stoppar på grund av att Gräsrester blockera klippaggregatet

t

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.