5 102 läst · 6 svar
5k läst
6 svar
Robomow klipper inte
Hej.
Klipparen har efter nya uppdateringen slutat klippa i manuellt läge!
Detta är tydligen en ny lag som måste efterföljs av robomow.
Finns det nåt sätt att komma runt detta?
Det va ju den anledningen till att jag valde just detta märke för att det löste mina problem.
Tacksam för svar.
Klipparen har efter nya uppdateringen slutat klippa i manuellt läge!
Detta är tydligen en ny lag som måste efterföljs av robomow.
Finns det nåt sätt att komma runt detta?
Det va ju den anledningen till att jag valde just detta märke för att det löste mina problem.
Tacksam för svar.
Hej. Jag har tyvärr inte något svar på din fråga, men vad menar du med ny lag? och vad innebär att klippa i manuellt läge? Jag är som du förstår inte insatt i detta med robotklippare, men står i begrepp att skaffa mig en, och valet lutar åt Robomow...
Har du annars varit nöjd med din klippare? Vilken modell har du? jag funderar på RX 50u Connection 2020.
Har du annars varit nöjd med din klippare? Vilken modell har du? jag funderar på RX 50u Connection 2020.
Man kan styra en robomow via appen. Förr gick det att på så sätt klippa manuellt. Du styrde den med appen. Numera går det bara köra den manuellt med klippmotorn avstängd. Ngn intellektuellt eftersatt människa har väl skadat sig alternativt jobbar på fel myndighet och fattat fel beslut. Typ.
Hade varit guld att bara kunna lägga ner klipparen på ett område och klippa via appen. Typ, under studsmattan som står i en delzon som inte riktigt klipps tillräckligt ofta.
Hade varit guld att bara kunna lägga ner klipparen på ett område och klippa via appen. Typ, under studsmattan som står i en delzon som inte riktigt klipps tillräckligt ofta.
Jag har fixat det på min RX20.
Jsg har löst på 2 sätt och bägge fungerar.
1- Installera tidigare version av appen! Tills version (2.1.24.5) då är inte funktionen borttagen. Strunta i uppdateringar...
2- installera appen Cub Cadet XR2. Funktion finns kvar.
Jag testade version (Cub Cadet XR 2 0_v2.1.24.5)
Bägge appar funkar i samma mobil, innebär att går att kombinera, låt oss säga, med robomows senast app med funktionen borttagen, och cub cadet bara för manuell körning!
1- Installera tidigare version av appen! Tills version (2.1.24.5) då är inte funktionen borttagen. Strunta i uppdateringar...
Bägge appar funkar i samma mobil, innebär att går att kombinera, låt oss säga, med robomows senast app med funktionen borttagen, och cub cadet bara för manuell körning!
Hej, hur får jag tag i de versionerna så jag kan klippa manuellt, hittar inte de någonstans, vill du vara snäll och skicka versionen?M mjau_mjau skrev:Jag har fixat det på min RX20.
Vänligen
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 542 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 542 inlägg
Liknande trådar
-
Gardena Sileno Life 800 klipper inte överallt
Robotgräsklippare -
kan inte justera klipphöjd Robomow 304
Robotgräsklippare -
Gardena Sileno Life klipper inte
Robotgräsklippare -
Robotgräsklippare klipper inte kanter
Gräsmatta -
Problem Gardena Sileno Life - går inte ut och klipper -"Dagens klippning fullgjord"
Robotgräsklippare