Hej!

Håller på att riva en gipsvägg som separerat hall ock kök. Det tomma utrymme som syns på bilderna är efter tidigare garderober vilka funnits sedan huset byggdes på mitten av 70-talet.

Vill gå vidare i projektet men vill gärna rådfråga innan jag gör så.
Dom kvarstående reglarna på bilderna ,45x45, har dom någon funktion, eller har dom enbart varit till för att fästa gipsskivorna?
Kan jag riva, eller måste jag regla om innan jag öppnar upp vidare?

Har tagit bilder på sidor, tak samt golv.

Med tack på förhand!

• Delvis riven gipsvägg mellan hall och kök med synliga träreglar och tomma utrymmen efter garderober.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis rivna gipsskivor och träreglar som avslöjar tidigare garderobsutrymme mellan ett kök och hall.
    Skapa konto
  • Delvis rivet väggparti med synliga träreglar och tomrum där garderober stått i anslutning till hall.
    Skapa konto
  • Träreglar i tak och golv efter rivning av gipsvägg, synligt isoleringsmaterial.
    Skapa konto
  • Ett hörn av ett rivet utrymme med synliga träreglar, gipsskivor och gammal tapet.
    Skapa konto
  • Hörnet av ett rum med borttagna garderober som visar kvarvarande träreglar och avskalad golv- och takyta.
    Skapa konto
  • Öppet utrymme där en gipsvägg avlägsnats, exponerade reglar och äldre tapeter synliga under taket.
    Skapa konto
BirgitS
Välkommen till forumet!

Har du några ritningar på huset?

BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Har du några ritningar på huset?
Hej och tack för svar!

Nej, håller på att eftersöka dessa men ännu ingen framgång. Kollar vidare.

Som sagt. Det är enbart 45x45 reglarna vi hade tänkt att ta bort. För att möjliggöra en portal.
Ser mestadels ut som om att reglarna är fästa upp mot de tvärgående takplankorna vilka kökstaket har spikats i.

Har hittat någon äldre ritning.
Markerar plats för var garderoben har varit lokaliserad.

• Äldre arkitektritning med markerad rektangel där en garderob varit i en hall.
    Skapa konto

Bästa svaret

45x45 reglar är normalt aldrig bärande. De kan däremot ha en uppstyvande effekt, fast då med skivmaterial, som du redan tagit bort... Ritningen visar att det är någon form av prefabhus, tyvärr är upplösningen för dålig för att man ska kunna se något tydligt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.