2005 blev denna vägg fuktskadad pga dåligt tak och fasad.
Efter takbyte och fasadbyte utvändigt 2006 så torkade väggen upp ordentligt.
besiktningsmannen som vi anlitade förra året sa att väggen var snustorr och ingen fukt fanns kvar.
det tråkiga är att efter att väggen torkat så har den spruckigt runt fönstrerna och vi ska nu måla om rummet med hjälp av inhyrd målare.
tanken var att riva innerväggen och bygga upp nytt, men målaren tycker detta är onödigt då han kan använda mikrolitpapp och spackla bort samtliga sprickor.
runt fönstrerna tyckte han att vi skulle sätta ett fint foder.
En del av mig säger att lyssna på målaren och en annan del säger att jag borde riva och bygga upp innerväggen med nya gipsskivor.
vaf sägeer byggahus-forumet som hittils gett mig bra hjälp som första husägare?
Efter takbyte och fasadbyte utvändigt 2006 så torkade väggen upp ordentligt.
besiktningsmannen som vi anlitade förra året sa att väggen var snustorr och ingen fukt fanns kvar.
det tråkiga är att efter att väggen torkat så har den spruckigt runt fönstrerna och vi ska nu måla om rummet med hjälp av inhyrd målare.
tanken var att riva innerväggen och bygga upp nytt, men målaren tycker detta är onödigt då han kan använda mikrolitpapp och spackla bort samtliga sprickor.
runt fönstrerna tyckte han att vi skulle sätta ett fint foder.
En del av mig säger att lyssna på målaren och en annan del säger att jag borde riva och bygga upp innerväggen med nya gipsskivor.
vaf sägeer byggahus-forumet som hittils gett mig bra hjälp som första husägare?
Liknande trådar
-
Riva eller inte riva blåbetong väggar.
Byggmaterial & Byggteknik -
Råd kring Tretex väggar, riva eller inte?
Riva källarvägg bärande eller ej ?
Bärande vägg…eller inte - vi villa riva väggen
Att riva ner vägg eller inte? (källare)
Byggmaterial & Byggteknik