Long time lurker, first time writer.
Har nyligen flyttat till hus där vi skall renovera köket och för att kunna byta golv innan det nya sätts in så har vi rivit ut allt. Så idag kom vi till det jag frukar mest, vatten och hur man får stopp på det.
Vet inte hur många timmar jag lagt på att läsa och titta på videos men känns som man bara blir knäppare. Införskaffade alla möjliga kopplingar på Biltema och satte igång.
Tror att jag lyckats få till det (inte läckt på cirka 5 timmar, ta i trä) men vill bara kolla med er proffs så att det är ”rätt gjort” så man kan sova lugnt om natten.
Har nyligen flyttat till hus där vi skall renovera köket och för att kunna byta golv innan det nya sätts in så har vi rivit ut allt. Så idag kom vi till det jag frukar mest, vatten och hur man får stopp på det.
Vet inte hur många timmar jag lagt på att läsa och titta på videos men känns som man bara blir knäppare. Införskaffade alla möjliga kopplingar på Biltema och satte igång.
Tror att jag lyckats få till det (inte läckt på cirka 5 timmar, ta i trä) men vill bara kolla med er proffs så att det är ”rätt gjort” så man kan sova lugnt om natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Enda stället som behöver lin är mellan minikulventilen och T-kopplingen som jag uppfattar det och där tycker jag mig redan skymta lin. Kopplingar som tätar med kona skall inte ha lin men däremot smörjas med Locherpasta.
Helt korrekt, där är redan lin där. Däremot så har jag inte satt någon kona, jag har bara satt den absolut sista ”hatten”/locket men tror där sitter en kona i kopplingen som hatten sitter på.L L A Axelsson skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Det kan ligga en packning i ändpluggen och då blir det tätt mot en plan ände på röret man pluggar.
Är det en klämringskoppling så är änden ”vässad” och risk finns att packningen i ändpluggen skärs sönder om man drar onödigt hårt.
Oavsett så är det tätt nu, rör inget, kan börja läcka om du gör något i panik.
Protte
Är det en klämringskoppling så är änden ”vässad” och risk finns att packningen i ändpluggen skärs sönder om man drar onödigt hårt.
Oavsett så är det tätt nu, rör inget, kan börja läcka om du gör något i panik.
Protte