Hej.

Jag och min sambo renoverar vardagsrummet i vårat gamla timmerhus. Vi har tagit bort det gamla och slitna klickgolvet för att få fram det gamla och fina trägolvet.

Vi har även tagit bort en del av väggen för att se vad som fanns där bakom. Där hittade vi resterna av timmerväggen som var en del av kattvinden som fanns där förut.

Jag undrar om om förra ägaren har lämnat kvar en del av timmerväggen av en anledning eller om det är möjligt att riva resterna av timmerväggen som sticker ut från ytterväggen? Många av timmerstockarna sitter ganska löst och den nedersta vilar inte på något

• Rest av timmervägg syns i hörnet av rum med trägolv, panel och fönster, täckt med trasig matta och gamla brädor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal timmervägg i renoverat vardagsrum med löst sittande timmerstockar och del av borttagen vägg med mönstrad tapet.
    Skapa konto
  • Rester av en timmervägg i renoverat vardagsrum, med synliga stockar och träflisor på golvet.
    Skapa konto
  • Närbild av exponerad timmervägg i vardagsrum under renovering, synliga luckor mellan stockarna och del av vitmålat tak.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.