923 läst · 3 svar
923 läst
3 svar
Riva / Få bort cementplintar med armeringsjärn
Hej,
Jag blev tvungen att flytta på ett attefallshus jag hade byggt pga konflikt med granne, så nu har jag en extra husgrund bestående av 9 st cementplintar (ca 25cm i dia) kompletta med armeringsjärn och stolpskor. Står nerborrade ca 30-40 cm i kalkstensberggrund.
Jag försökte gå på dessa med en cobra bilningshammare men efter 5-6h och knappt avskavd topp på en av plintarna gav jag upp. Har någon tips på hur man kan bli av med dessa plintar?
Jag blev tvungen att flytta på ett attefallshus jag hade byggt pga konflikt med granne, så nu har jag en extra husgrund bestående av 9 st cementplintar (ca 25cm i dia) kompletta med armeringsjärn och stolpskor. Står nerborrade ca 30-40 cm i kalkstensberggrund.
Jag försökte gå på dessa med en cobra bilningshammare men efter 5-6h och knappt avskavd topp på en av plintarna gav jag upp. Har någon tips på hur man kan bli av med dessa plintar?
Ta en motorkap med en diamantklinga så tar det inte många minuter att ta bort dom. Har själv en k770 som jag sågar diverse saker med. Sågar av armeringsjärn med men kan ta lite styggt på klingan.A Aronofsky skrev:
Liknande trådar
-
Riva ut källargolv för att få bort källarlukt?
Golv -
Vi vill riva huset- finns det företag som köper (eller får) huset av oss och fraktar bort allt?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Förslag för att enklare få bort otillåtna från privat mark
Artikelkommentarer -
Riva duschväggen/omöjligt få bort
Badrum -
Hur få bort källargolv utan att riva trappan?
Grund & Markarbeten