Hej,

Jag blev tvungen att flytta på ett attefallshus jag hade byggt pga konflikt med granne, så nu har jag en extra husgrund bestående av 9 st cementplintar (ca 25cm i dia) kompletta med armeringsjärn och stolpskor. Står nerborrade ca 30-40 cm i kalkstensberggrund.

Jag försökte gå på dessa med en cobra bilningshammare men efter 5-6h och knappt avskavd topp på en av plintarna gav jag upp. Har någon tips på hur man kan bli av med dessa plintar?

En ordentligt bilningshammare går bra. Alt. frilägga och kapa av dem med en större betongsåg. Oavsett får du nog hyra verktyg.

• Gilla
Aronofsky
  • Laddar…
Jag bör alltså räkna med att det kommer ta ganska lång tid att få bort dem? Hade svårt att avgöra om jag stod där och slängde bort min sommar i onödan eller om detta helt enkelt får bli huvudprojektet nästa år.. ;)

A Aronofsky skrev:
Jag bör alltså räkna med att det kommer ta ganska lång tid att få bort dem? Hade svårt att avgöra om jag stod där och slängde bort min sommar i onödan eller om detta helt enkelt får bli huvudprojektet nästa år.. ;)
Ta en motorkap med en diamantklinga så tar det inte många minuter att ta bort dom. Har själv en k770 som jag sågar diverse saker med. Sågar av armeringsjärn med men kan ta lite styggt på klingan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.