Måste bara tillägga att det går alldeles utmärkt att projektera och installera ett ftx-system själv. Bra saker som kan vara bra att tänka på är att rådfråga till exempel här på forumet, läsa på för att skaffa sig information om hur ett ftx-system fungerar och, om man inte är världens händigaste person, se till att ha hjälp till hands när det ska installeras.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Kostnad för mitt system blev ungefär 34000 kr plus injusteringen som sker idag. Det är med allt material och isolering till rören.

Resultatet blev sjukt bra. Ren och fräsch luft! Man känner helt klart skillnad i huset. Ingen kondens på insidan av fönsterrutor varken efter matlagning/dusch eller i sovrummen på morgonen.

En helt klart värd investering oavsett om det lönar sig ekonomiskt eller inte. Fattar idag inte hur jag kunnat leva med den inomhusluften i fyra år.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Kul att höra att det gått bra!

Är i projektstatiet, har startat en projekttråd här på forumet och inväntar nu lite offerter.

Varit lite valet och kvalet om jag ska köra FTX eller inte, även om jag själv varit säker så har influenser från andra gjort att man velat lite.
Men som sagt, kul att det gått bra och att nu är nöjd. Det stärker oss som ska göra samma resa.
 
Jag hjälper gärna till med projekteringen då jag tycker det är riktigt kul.
Skicka dina A-handlingar i ett mail till adressen nedan så projar jag efter BBRs föreskrifter och återkommer så fort jag känner att jag har en vettig handling.
 
dunborg skrev:
Jag hjälper gärna till med projekteringen då jag tycker det är riktigt kul.
Skicka dina A-handlingar i ett mail till adressen nedan så projar jag efter BBRs föreskrifter och återkommer så fort jag känner att jag har en vettig handling.
Hmmm...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.