Va blött det blev i förrådet till friggeboden. Kändes ju nytt och fint det här plåttaket. Undrar om det är en bult ovansida som står för vattenläcka. Måste rubbet läggas om nu eller vad är praxis? Totalt okunnig men rätt pepp! Ej värmehållet men vill gärna att det står kvar. Innertaket är för övrigt buktat rejält inåt längre in sedan tidigare men bilderna är bara på aktuell läcka. :worried:

Närbild av en våt plåttak med barr och smältande snö, möjlig vattenläcka vid en bult.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenfläck och buktat innertak i förråd, möjlig indikation på takläcka.
Skapa konto
Vattenläckage på trägolv i förråd med diverse föremål som cykel, lådor och rep.
Skapa konto

Ser ut å vara alldeles för platt för trp blir nog aldrig helt tätt troligen eller hur mycket lutar de?
Är det okej med lite vatten riv då ut undertaket.

I johan ivarsson skrev:
Ser ut å vara alldeles för platt för trp blir nog aldrig helt tätt troligen eller hur mycket lutar de?
Är det okej med lite vatten riv då ut undertaket.
Det lutar mycket knappt. Bra uppfattat det är i princip samma lutning som regeln mot vägg där.

Riva undertaket, utan att försöka täta plåten och ställa ut en hink känns som en rätt relaxad lösning medan jag kunde oroa mig mer för huvudbyggnaden. Men lite känns det ju som att kapitulera för nåt som man borde lösa. Ett ok första projekt här kanske för mig, grön som jag är på att äga hus? ;)

• Gilla
ivarssonivar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.