7 860 läst · 7 svar
8k läst
7 svar
Rinkabyrör, märke och kvalitet på klämringskopplingar?
När jag köpte prylar för knappa året sedan var prisolrören tub-e Prisol och åtminstone mässingsklämringskopplingarna av märket Ezze (www.ezze.se, finns monteringsanvisningar, dvs hur hårt man ska dra kopplingarna här). Bra grejor skulle jag vilja säga. Även om de inte skyltar med tillverkaren så har jag alltid fått kända prylar från kända tillverkare. Det tradigar är möjligen att man inte kan vara helt säker på att det är samma prylar nästa gång man handlar hos dem.
Enligt min uppfattning säljer Rinkabyrör bara kvalitetsprodukter (samma som vvs installatörerna andvänder) för nettopriser till vem som helst, den enda nackdelen är att man får vänta några dagar på att få hem varorna, annars bara lovord över detta företag.
Mvh Anders
Mvh Anders
ok, låter bra.
Enligt rinkabyrör säljer de Autokumpo prisolrör samt VSH klämringskopplingar.
Anledningen att jag ställde frågan är att jag från ett par rörkrökare hörde att rinkabyrör sålde "sämre" varor än de man kunde köpa på de lokala rörfirmorna. Detta ska man alltså inte tro allt för mycket på eller? De lokala rörmokarna stöder givetvis lokala firmorna....
Enligt rinkabyrör säljer de Autokumpo prisolrör samt VSH klämringskopplingar.
Anledningen att jag ställde frågan är att jag från ett par rörkrökare hörde att rinkabyrör sålde "sämre" varor än de man kunde köpa på de lokala rörfirmorna. Detta ska man alltså inte tro allt för mycket på eller? De lokala rörmokarna stöder givetvis lokala firmorna....
Det är bannemig bara ljug och båg! Rinkaby rör försörjer även de lokala rörkrökarna i Kristianstadstrakten så så illa kan det inte vara
Men allvarligt, titta på sortimentet -- inte en enda pryl är skit. Det är bara kända märken på alla prylarna (även om det inte alltid skyltas med det)...
Men allvarligt, titta på sortimentet -- inte en enda pryl är skit. Det är bara kända märken på alla prylarna (även om det inte alltid skyltas med det)...
Liknande trådar
-
Byta ytterdörr - kvalitetsskillnad mellan olika märken?
Fönster & Dörrar -
Släp igen, vilket kvalitetsmärke?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilket märke på diskmaskin har BÄST kvalitet?
Vitvaror -
Kvalitet på olika märken av snickerimaskiner?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vattenfilter - kvalitetsmärke?
Vatten & Avlopp