Här är mitt kök, vad jag tänkt göra är att:
Först och främst ta ner de svarta skåpen, det ordnar jag själv.
Sedan hade jag tänkt byta ut allt kakel och kakla hela vägen upp även där det svarta skåpen nu sitter. Vanligt rektangulärt kakel, som nu fast lite annorlunda. Men ja, ganska simpelt.
Byta bänkskiva, en vanlig i trä samt byta fläkt.
Har hört av mig till en firma för att fråga vad de trodde det skulle gå på i ren arbetskostnad.
De gissade på 17 000 efter rotavdrag = 24 285 kronor innan rotavdrag.
Är detta ett rimligt pris? Dvs räknar de alltså med att det borde ta dom ungefär 40 timmar, en arbetsvecka för att kakla 4 kvm, bänkskive- samt fläktbyte. Om de nu tar 600kr/h dvs.
Först och främst ta ner de svarta skåpen, det ordnar jag själv.
Sedan hade jag tänkt byta ut allt kakel och kakla hela vägen upp även där det svarta skåpen nu sitter. Vanligt rektangulärt kakel, som nu fast lite annorlunda. Men ja, ganska simpelt.
Byta bänkskiva, en vanlig i trä samt byta fläkt.
Har hört av mig till en firma för att fråga vad de trodde det skulle gå på i ren arbetskostnad.
De gissade på 17 000 efter rotavdrag = 24 285 kronor innan rotavdrag.
Är detta ett rimligt pris? Dvs räknar de alltså med att det borde ta dom ungefär 40 timmar, en arbetsvecka för att kakla 4 kvm, bänkskive- samt fläktbyte. Om de nu tar 600kr/h dvs.
Jag skulle vilja påstå 16 timmar bygg lite beroende på skivans beskaffenhet med skarv och urkap samt 8 timmar plattsättning. Även två besök av röris på totalt 4-6 timmar.
Så tre och en halv dag låter mer vettigt i min öron. Runda slängar ca 17000- före ROT.
Så tre och en halv dag låter mer vettigt i min öron. Runda slängar ca 17000- före ROT.
Liknande trådar
-
Rimligt pris för ny betongtrappa?
Byggmaterial & Byggteknik -
Är priset rimligt för att måla om fasaden?
Färg, Måla & Tapetsera -
2000 kr/kvm - rimligt pris för att lägga marksten?
Trädgård allmänt -
Är detta ett rimligt pris för stambyte?
Byggmaterial & Byggteknik -
Rimligt pris alt tidsåtgång för arbete med gjutning av garageplatta?
Grund & Markarbeten