Vi ska i samband med dränering av vårt gamla hus göra om trädgården lite; ta bort en grusgång runt huset och istället göra gräsmatta där (upskattningsvis ca 150 kvm mark) Min entreprenör har givit mig en offert på detta:
Fyra lass jord à 2 500 kronor = 10 000 kr
Två dagars arbete med grävmaskin à 4 000 = 8 000
Tot 18 000 kronor för alltihop. Är detta rimligt? Jag är så totalt novis på detta att jag behöver hjälp med bedömningen. På förhand, tack för hjälpen!

Rångedala grus tar för matjord 95 skr/m3. Hur mycket ett lass är vet ju inte jag.

C
:(
Å Dina vägnar är jag ledsen... Vet inte var Du bor men strax söder om Sundsvall betalar jag 1200:- för ett lass jord o då får jag sån jord jag vill ha,jag bestämmer om det skall vara lätt eller tung jord etc. Ett lass är cirka 10m3.

Hyr en compactlastare o tuffa omkring med på tomten.Kostar cirka 1200:- plus moms per dygn.

Du klara att köra den själv,jag grejade det o Du gör det också!

Under fem laxar för allt inklusive trp borde Du greja det för.

Den schaktar,bär last cirka 600 liter, o tippar.

Spar Dina pengar!

Är det Stockholm och med kvitto är det nog ett ok pris. Bättre kan nog hittas men, tja, egen tid är ju också pengar

Jag skulle överväga att hyra en minigrävare. I göteborg hittade jag en kille som körde hem grävmaskinen för 1300 per dag eller 2500 för helgen (fredag kväll till måndag morgon) alternativt 5500 kr för en vecka.

/Zeb

I Stockholm kostar det cirka tvåtusen kronor per dag att hyra minigrävare eller minilastmaskin. (1.5 ton)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.