6 200 läst · 15 svar
6k läst
15 svar
Rimlig offert installation av luft-luftvärmepump?
Sida 1 av 2
Har fått en offert på installation av en luft-luftvärmepump från ett bolag i Stockholm som jag tycker känns lite väl saftig. Jag har bara fått in en offert och undrar om det finns nån som kan bedöma om den verkar rimlig eller inte?
Det gäller en pump från Mitsubishi som på nätet går att hitta för en ca 13 000kr exkl installation mm.
Alla priser är exkl moms!
Värmepumpen : 11687kr
Arbetskostnad inkl ROT-avdrag : 4860kr
Komplett rörinstallation (installationsmaterial mm) : 4000kr
Elinstallation : 3000kr
Totalt 29435 kr inkl moms
Pumpen ska sitta på en villa med ca 3-4 meter mellan innerdel och ytterdel. Ytterdelen kommer stå på markstativ och det är ca 2-3 meter till eluttaget där en fast installation ska göras.
Det gäller en pump från Mitsubishi som på nätet går att hitta för en ca 13 000kr exkl installation mm.
Alla priser är exkl moms!
Värmepumpen : 11687kr
Arbetskostnad inkl ROT-avdrag : 4860kr
Komplett rörinstallation (installationsmaterial mm) : 4000kr
Elinstallation : 3000kr
Totalt 29435 kr inkl moms
Pumpen ska sitta på en villa med ca 3-4 meter mellan innerdel och ytterdel. Ytterdelen kommer stå på markstativ och det är ca 2-3 meter till eluttaget där en fast installation ska göras.
Redigerat:
Wow nästan 30k med moms.
Varför får du priserna exklusive moms? Privatkunder ska alltid få pris inklusive moms.
Här i Skåne går det att få en Mitsubishi Hero 25 eller 35 installerad för ca 20k efter rot.
Varför får du priserna exklusive moms? Privatkunder ska alltid få pris inklusive moms.
Här i Skåne går det att få en Mitsubishi Hero 25 eller 35 installerad för ca 20k efter rot.
Medlem
· stockholm
· 2 196 inlägg
Vad är det för modell du fått pris på ?
Medlem
· stockholm
· 2 196 inlägg
Då var bra förtjänst på den
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 754 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 754 inlägg
Jag köpte förra året en Mitsubishi Electric FH35, dvs en äldre modell, och då betalade jag 18750 kronor inklusive moms och då var det kabeldragning till elcentralen där den fick en egen säkring. Jag är nöjd och killen som gjorde jobbet var kanon.
Den modell du funderar på tar de 18950 kr inklusive moms för, med elinstallation, så nog tycker jag din offert är lite väl saftig.
Den modell du funderar på tar de 18950 kr inklusive moms för, med elinstallation, så nog tycker jag din offert är lite väl saftig.
Tack för informativt svar!Fairlane skrev:Jag köpte förra året en Mitsubishi Electric FH35, dvs en äldre modell, och då betalade jag 18750 kronor inklusive moms och då var det kabeldragning till elcentralen där den fick en egen säkring. Jag är nöjd och killen som gjorde jobbet var kanon.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Mitsubishi kostar nu 15.900 - 19.900 installerad och klar här i Halland:
https://bakmarks.se/varmepumpar/varmepumpar-luftluft
https://bakmarks.se/varmepumpar/varmepumpar-luftluft
Medlem
· stockholm
· 2 196 inlägg
Allt var väl att ta i, mig veterligen ingår ej el.
Gäller även att ha lite tur att man bor i rätt stad så man får en bra montör.
Gäller även att ha lite tur att man bor i rätt stad så man får en bra montör.