14 359 läst · 16 svar
14k läst
16 svar
Reservdelar Hitachi skruvdragare
Sida 1 av 2
Hej
Har samma problem med deras minsta modell. Du kan beställa av Hilti om du vet vilken detalj du ska ha. Maila och be om en sprängskiss så kan du se vilken del det är frågan om.
Eller så skickar du in den till hilti så får dom se vilken del som behöver bytas och gör det om du inte är sugen på det själv men det lär ju bli dyrare.
Har samma problem med deras minsta modell. Du kan beställa av Hilti om du vet vilken detalj du ska ha. Maila och be om en sprängskiss så kan du se vilken del det är frågan om.
Eller så skickar du in den till hilti så får dom se vilken del som behöver bytas och gör det om du inte är sugen på det själv men det lär ju bli dyrare.
Säljer Hilti Hitachi delar?
Jag vet vilken del som är dålig, jag skruvade just isär hela växelhuset i molekyler. Tydligen har bussningen vid utgående axeln roterat i plasthuset istället för mot axeln. Jag funderar på att prova att limma bussningen mot plasten och prova om det fungerar.
Jag har redan lämnat in den på lagning en gång men den var likadan när jag fick tillbaka den.
Jag vet vilken del som är dålig, jag skruvade just isär hela växelhuset i molekyler. Tydligen har bussningen vid utgående axeln roterat i plasthuset istället för mot axeln. Jag funderar på att prova att limma bussningen mot plasten och prova om det fungerar.
Jag har redan lämnat in den på lagning en gång men den var likadan när jag fick tillbaka den.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Undrar om det finns nån sån internetbutik i Sverige? England låter troligare. Annars kan säkert Hitachi själva fixa fram delen. Ahlsell säljer ju Hitachi, annars finns alltid Elektrolindning i Bandhagen som renoverar Hitachi, de borde kunna skicka.
Hehe nej, jag är ordblind när det gäller skruvdragare tydligen. Byt ut allt jag sa och hör med Hitachi istället. :Sskalman1 skrev:Säljer Hilti Hitachi delar?
Eller så gör du bara så att du slänger din toyota dragare och köper en riktig istället.
En hilti...
Jo det kanske det gör men märket är ju inte asiatiskt för det :@. Om allt skulle vara asiatiskt som tillverkades där då hade vi nog inga produkter i västvärlden.mattiasp skrev:
But I see your point, I really do.
ps. Tänkte skriva kinesiska, men det hade ju blivit raljerande, alla vet ju att även andra länder i asien har en produktion också...
http://www.powertoolspares.com verkar generellt sett ha bra priser på reservdelar till en uppsjö av märken. Dessutom var frakt till Sverige inte mer än 6-7 pund. Har inte beställt prylar därifrån men ska nog få tummen ur och beställa lite reservdelar till en Boschsåg och en bandsåg.
Tack för tipsen!
Jag har provat att limma bussningen i växelhuset med epoxi, ska montera ihop den om en stund och se om glappet är borta. Problemet har varit att utgående axeln har glappat enormt mycket sedan den var nästan ny.
Fungerar inte detta så får jag beställa lite delar.
För övrigt så står det made in china på varje del i min "toyota" dragare.
Aldrig mer Hitachi säger jag bara......
mvh Andreas
Jag har provat att limma bussningen i växelhuset med epoxi, ska montera ihop den om en stund och se om glappet är borta. Problemet har varit att utgående axeln har glappat enormt mycket sedan den var nästan ny.
Fungerar inte detta så får jag beställa lite delar.
För övrigt så står det made in china på varje del i min "toyota" dragare.
Aldrig mer Hitachi säger jag bara......
mvh Andreas
Det fungerade kanonbra att limma bussningen, nu är det inget glapp alls. Dessutom hade jag i fett i planetväxlarna ( dom var helt torra ) och jisses vad tyst och fint den gick nu, den har väsnats något kopiöst men nu är den en av dom tystaste jag hört.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har själv en Hitachi skruvdragare som jag är supernöjd med. Den är också gjord i Kina.
Jag menade inte att den är dålig pga den är gjord i kina, många kina prylar är jättebra.Mr Handyman skrev:
Jag är bara irriterad på att en hyffsat dyr skruvdragare blir glapp direkt, och att den är likadan när jag får tillbaka den från reparation.q(;^p
jag är säker på att dom dyraste Hitachi maskinerna är tipp-topp. d^_^b
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Trodde eg. inte det heller, men jag håller med dig om att det är irriterande när det är så. Det är bra mycket bättre om man får lämna på en verkstad där de själva gör reparationerna.
Har konstaterat att i stort sett alla skruvdragare har glapp i axeln... Har känt på de flesta märken och modeller och samtliga glappar.. En del mer och en del mindre men ingen har hittils vart glappfri av de jag fingrat på i butikerna... Sen finns det så klat gränser för när det blir för mycket... Men Makita, Hitachi, Bosch, dewalt, Hilit har haft glapp på samtliga modeller.. Mindre på de kraftigare skruvdragarna med slagfunktion...skalman1 skrev:Jag menade inte att den är dålig pga den är gjord i kina, många kina prylar är jättebra.
Jag är bara irriterad på att en hyffsat dyr skruvdragare blir glapp direkt, och att den är likadan när jag får tillbaka den från reparation.q(;^p
jag är säker på att dom dyraste Hitachi maskinerna är tipp-topp. d^_^b