Har haft problem ibland med att min sticksåg skevat med bladet vid sågning och i somras så upptäckte jag orsaken. Stödrullen var någon tiodels mm för smal så att merparten av bladen (kollade med Bosch original) bottnade inte utan låg utanför spåret och vid större belastning så skevade de och kunde ge sneda spår. Sågen var inköpt förra sommaren och för 3 veckor sedan lämnades den för garantireparation. Idag kunde jag hämta en helt ny såg från Bosch då de verkar skickas till Tyskland vid garantiärenden.
Är det några som haft detta problemet eller kanske inte uppmärksammat då sågbladen blir nötta i bakkant och då får lite styrning? Har svårt att se att endast en stödrulle skulle ha fel dimension då dessa troligtvis legotillverkas. Jag kollade detta genom att rotera rullen och dimensionen var samma hela varvet runt.
Intressant också att Bosch skickar en helt ny såg, är det normalt eller ville de följa upp just detta.
Detta enda bladet som bottnade var det lilla smala för figursågning med snäva kurvor.