Jag har en 5,5 m lång vitmålad panel där bara en liten bit är rutten. Jag tänker att jag sågar bort den ruttna biten med multiverktyg och sätter dit en ny bit. Rätt tänkt?

22x120 ytterpanel av gran hittade jag på Byggmax. 22x120 stämmer med måtten på min panel. Kan det vara en sådan jag behöver, eller finns det något annat som är bättre? Lite synd att de inte finns i korta längder. Jag behöver endast 10 cm, och minsta längden på Byggmax är 4,2 meter. Kan man köpa kortare någon annanstans?

Tack för hjälpen!
 
  • Rutten del av vitmålad träpanel nära fönster, som behöver bytas ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad panel som är rutten vid botten, bredvid fönster och grå utemöbler, omgiven av blomsterkrukor med rosa och lila blommor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror det blir fult.

Jag föreslår att du byter både foder och bleck samt målar det hela till våren då luftfuktigheten är lägre.
Innan dess kan du passa på skaffa kunskap, mtrl och verktyg för att bocka plåten eller avtala tid med en plåtslagare att göra nya bleck och montera dem åt dej.
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Ser ut som du behöver byta även brädan under fönsterblecket, så råder ovan är bra...
 
C
K kia2 skrev:
Lite synd att de inte finns i korta längder. Jag behöver endast 10 cm, och minsta längden på Byggmax är 4,2 meter. Kan man köpa kortare någon annanstans?
Och för att tillföra lite kunskap så är det så att mycket på brädgården säljs i metervara och vill man ha en kortare bit än vad som finns i facken så går det oftast bra att kapa. På Byggmax gör man det själv på för ändamålet avsett sågbord med hjälp av troligen världens slöaste fogsvans. På andra ställen får man ta hjälp av personalen, det varierar.
 
Säger som andra inlägg, ser ut att behöva bytas lite mera utifrån diverse skarvar, etc.
Och en panelbräda kostar ju bara 23 kr/m så bara att köpa.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.