Hej!
Nytt kök på g. Har rivit bort köket och kaklet. En del av gipsväggen gick sönder som ni ser.
Frågor: Hur pass jämn yta behövs för att ha förberett inför att hantverkarna kommer för att sätta upp nya köket? Och vad är bäst att laga gipset med? Behöver vi skrapa bort den gamla kakelfogen? Behöver vi spackla över allt med husfix eller gipsspackel? Vi kommer att ha en backsplash i sten som täcker hela vägen från under till överskåpen. Det handlar alltså enbart om hur jämnt det behöver vara för att sätta upp skåp och fästa den.
Tacksam för tips!
Nytt kök på g. Har rivit bort köket och kaklet. En del av gipsväggen gick sönder som ni ser.
Frågor: Hur pass jämn yta behövs för att ha förberett inför att hantverkarna kommer för att sätta upp nya köket? Och vad är bäst att laga gipset med? Behöver vi skrapa bort den gamla kakelfogen? Behöver vi spackla över allt med husfix eller gipsspackel? Vi kommer att ha en backsplash i sten som täcker hela vägen från under till överskåpen. Det handlar alltså enbart om hur jämnt det behöver vara för att sätta upp skåp och fästa den.
Tacksam för tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "skrapa kakelfogen"
Fogskrapa för kakelfog Wolfcraft
Byt ut kakelfog och trasiga kakelplattor
149 kr inkl moms
Läs mer
Menar du att man skär bort större delar av gipsväggen och sedan sätter dit mindre passbitar?Tomture61 skrev:
Gjorde precis samma grej här hemma. Men bytte gipsen efter att ha stått 30min och försökt få bort kakelsmeten med väldigt dåligt resultat. Skulle bli betydligt mycket jobbigare att försöka få det snyggt än att riva o sätta ny gips. Men då kunde jag få hjälp av min far som har dragkrok.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Kan jag ha plastmatta i källarbadrum med både betong och gipsväggar?
Badrum -
Hur förbereda vägg för tillräckligt bra resultat?
Färg, Måla & Tapetsera -
Möjligt förbereda för takfönster?
Fönster & Dörrar -
Förbereda gipsvägg för målning
Färg, Måla & Tapetsera -
Reparera skadad gipsvägg
Färg, Måla & Tapetsera