Ja, kan vara nåt hål där på mitten som måste spacklas, men överlag ser det ut som ett underlag som renoveringstapet "fixar" (om du inte har överdrivna krav på slutresultatet)
Se bara till att du inte har nåt mer löst kvar på väggen
Se bara till att du inte har nåt mer löst kvar på väggen
Det är stor skillnad på olika renoveringstapeter, personligen föredrar jag Flüggers tjockare variant som det räcker att spackla de värsta ojämnheterna innan den sätts upp. Du bör dock grunda med tapetgrund innan för att minska risken att den gamla tapeten reser sig (bubblar sig).
Använd sedan rikligt med vävlim när du sätter renoveringstapeten och lägg på extra med pensel vid vådskarven innan du sätter våden. Kontrollera i släpljus att renoveringstapeten verkligen är helt limmad efter varje våd.
Använd sedan rikligt med vävlim när du sätter renoveringstapeten och lägg på extra med pensel vid vådskarven innan du sätter våden. Kontrollera i släpljus att renoveringstapeten verkligen är helt limmad efter varje våd.
Vävlim? Eller våtrumslim? Har läst lite olika...mexitegel skrev:Det är stor skillnad på olika renoveringstapeter, personligen föredrar jag Flüggers tjockare variant som det räcker att spackla de värsta ojämnheterna innan den sätts upp. Du bör dock grunda med tapetgrund innan för att minska risken att den gamla tapeten reser sig (bubblar sig).
Min erfarenhet är att det beror mycket på hur ljuset faller på väggen.
Jag gjorde ett hästjobb i en lägenhet och var otroligt nöjd ända tills hösten kom och solen gick lägre, då syntes varje imperfektion.
Om fönstret i bakgrunden är riktat mot norr hade jag kört med renoveringstapet och i övriga fall hade jag tagit renoveringsgips. Personligen hade jag spacklat men det är ju inte aktuellt i detta fallet.
Jag gjorde ett hästjobb i en lägenhet och var otroligt nöjd ända tills hösten kom och solen gick lägre, då syntes varje imperfektion.
Om fönstret i bakgrunden är riktat mot norr hade jag kört med renoveringstapet och i övriga fall hade jag tagit renoveringsgips. Personligen hade jag spacklat men det är ju inte aktuellt i detta fallet.
Liknande trådar
-
Renoveringstapet på bredspackel - tänker jag rätt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Bulor under renoveringstapet, vad göra?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken renoveringstapet?
Hemma hos -
Grundfärg inomhus för att mätta renoveringstapeter?
Färg, Måla & Tapetsera -
Bubblor och yta syns igenom renoveringstapet. Spackla, riva eller måla
Färg, Måla & Tapetsera