2 048 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Renoveringstapet i taket?
Hej, skulle behöva hjälp med hur jag ska lösa detta...
Jag ska göra ett biorum i källaren och vill ha svart tak. Idag sitter det nån typ av frigolitplattor i taket som det är ganska mycket fingeravtryck i. (alltså folk har tryckt in fingrarna och gjort små gropar)
Ett alternativ är ju att måla men då kommer fortfarande fingeravtrycken synas.
Kan man sätta renoveringstapet på frigolitplattorna och sen måla?
Jag vill helst inte ta bort plattorna då det kommer bli väldigt mycket limrester = mycket jobb.
Ett annat alternativ jag är lite sugen på är att sätta upp nålfiltsmatta, men det känns väldigt svårt. Vad använda för lim i så fall så mattan fastnar ordentligt?
Rummet är c:a 16kvm
Jag ska göra ett biorum i källaren och vill ha svart tak. Idag sitter det nån typ av frigolitplattor i taket som det är ganska mycket fingeravtryck i. (alltså folk har tryckt in fingrarna och gjort små gropar)
Ett alternativ är ju att måla men då kommer fortfarande fingeravtrycken synas.
Kan man sätta renoveringstapet på frigolitplattorna och sen måla?
Jag vill helst inte ta bort plattorna då det kommer bli väldigt mycket limrester = mycket jobb.
Ett annat alternativ jag är lite sugen på är att sätta upp nålfiltsmatta, men det känns väldigt svårt. Vad använda för lim i så fall så mattan fastnar ordentligt?
Rummet är c:a 16kvm
Hejsan,
Frigolit i taket lät inte som någon höjdare.....
Jag skulle skära ut "remsor" i frigoliten, skruva dit reglar med lämplig höjd å så smälla dit takgips.
Remsa, spackla å måla svart ....
Kanske du kan passa på att montera in lite högtalare i taket.....
Frigolit i taket lät inte som någon höjdare.....
Jag skulle skära ut "remsor" i frigoliten, skruva dit reglar med lämplig höjd å så smälla dit takgips.
Remsa, spackla å måla svart ....
Kanske du kan passa på att montera in lite högtalare i taket.....
Välkommen till forumet.
Skulle det vara ett alltför stort jobb att spackla hela taket och sen måla? Tapetsera tror jag inte på, det blir nog bökigt att få upp den. Irokee´s förslag är bra, lite mer jobb men då blir det bra sen.
Skulle det vara ett alltför stort jobb att spackla hela taket och sen måla? Tapetsera tror jag inte på, det blir nog bökigt att få upp den. Irokee´s förslag är bra, lite mer jobb men då blir det bra sen.