Hej!
Skall renovera vårt sovrum och pga vilket arbete det var med att riva ner samma strukturtapet i vardagsrummet är renoveringsgips enda alternativet. Efter att ha läst lite har jag ändå inte hittat några bergsäkra tips för att få upp skivorna. Det är inte jättekraftig struktur men ändå 1-2 mm höjdskillnad.

Jag tänkte därför så gott det går träffa reglarna med skruvar, samt använda någon sorts fästmassa som håller skivorna på plats. För strukturtapet som sitter på gips, vad är då att föredra, gipsbruk, kakelfix eller sättlim?

Riv gamla gipset istället och sätt nytt.

• Gilla
Fernando Torres
  • Laddar…
tuktuk skrev:
Riv gamla gipset istället och sätt nytt.
Hmm, funderade på det också, men blev smått illamående då jag tänkte på allt damm och skit med rivandet. Men visst, när alla gamla skivor är nere är det ju samma arbete...

Sett till att jag ej bryr mig om att det bygger 6mm finns det ju ingen eg anledning att göra det grovjobbet.

Renoveringstapet kanske? Det använde jag på vår strukturtapet med bra resultat.

Alldeles för grov struktur för renoveringstapet. Eller egentligen inte kanske när jag läser runt, men jag har använt easy cover innan på glasfibervägg och då var det enligt mig precis att det inte syntes igenom, detta är ändå lite kraftigare struktur.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.