D
tack :D

som vanligt en del saker man inte är nöjd med, men tycker alltid man blir lika förvånad över hur pass bra det blev ändå när man är färdig :)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Snyggt jobbat!
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Det blev riktigt trevligt ;)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Har köpt en grön bosch nu gubbar. med 2 batterier :) känner att jag inte hade råd med mer just nu.

vi har börjat renovera ytskikt på övervåningen. har rivit lite gips i ett av rummen. (hade ingen lust å brespackla, så sätter nytt gips istället)

vi kommer renovera 3 sovrum den här vintern. nästa vinter blir det flytta köket+renovera för att göra rum för ett 4e sovrum.

så planen ser ut såhär:

November-Mars 2016/2017 - göra färdigt 3 sovrum (nya golv och tapeter)
April-Oktober 2017 - marksten utomhus och lite fix med entrétrappan.
November-Mars 2017/2018 - flytt av kök + sovrum nr 4.

vi har alltså sänkt tempot rejält nu och försöker hinna med allt som vardagen bjuder på :)
 
Vadå sänkt tempo.. Tre sovrum på 4 månader är ingen temposänkning..!! Här är vi glada om vi gör ETT rum!

Ta tillvara på vardagen med familjen oxå :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Helt rätt att byta gips istället för att bredspackla. Bredspackla är det tråkigaste som finns.
 
  • Gilla
danpih och 1 till
  • Laddar…
maah skrev:
Helt rätt att byta gips istället för att bredspackla. Bredspackla är det tråkigaste som finns.
Indeed....
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
känns som rätt val. tror jag rev ner allt gips i rummet på 1-2 timmar.

har försökt bredspackla. min brorsa fixade det, men jag har nog inte tillräckligt med tålamod. skulle nog sluta med att jag nöjde mig med att resultatet blev ojämnt. hellre då att man gör det enkelt för sig och får det jämnt på samma gång.
 
D
Snigla skrev:
Vadå sänkt tempo.. Tre sovrum på 4 månader är ingen temposänkning..!! Här är vi glada om vi gör ETT rum!

Ta tillvara på vardagen med familjen oxå :)
Väldigt bra tips :) vi försöker vårt bästa att pussla ihop vardagen med allt den bjur på. känns som att vi fixar det väldigt bra. men jag ska försöka bjuda ut josse lite mer. nu har vi inga dyra renoveringar på ett tag, så det blir väl att vi äter ute och gör andra roliga saker tillsammans (utan barnen :))
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D
Har bastat med josse ikväll! vi tog lite egentid medan barnen sov på ovanvåningen. gött med källare :D

vin/läskkylen är underbar att ha. tror vi köpte läsk för 500 spänn och bunkra upp. haha.

när alla sov, bestämde jag mig för å vispa lite.

Renoveringsprojekt med exponerade träbjälkar och isolering i en källare, arbetslampa och vit stol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ähh tänkte jag och drog ner innertaket me. börjar bli skillad med kofoten, fick loss det i långa, stora bitar :)
Renoveringsprojekt i källare med sönderplockat innertak och isoleringsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nu ska ja riva färdigt, sen skruva gips och innertak :p
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
D
Fick upp iaf hälften av gipset. skruvandet fortsätter imorgon eller fredag. får se hur trött jag blir av 3h sömn inatt. :p
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Är det i ett av sovrummen du börjat? :)
 
D
japp :) hoppas bli färdiga denna eller nästa vecka :)
 
S
danpih skrev:
när alla sov, bestämde jag mig för å vispa lite
Hoppas de sov i andra rum! 😁
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.