Grattis, sen blir det fullt upp med annat i 23 år hihi (y)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
:D Jo så är det ;)

Tack!!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Låter som ett bra pris ;)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
jajemen, har letat länge och nu fick jag napp.

tänkte kolla runt lite under tiden som vi bygger om gillestugan, annars hade vi köpt en ny, men blir bättre såhär, till en början iaf :)

träffade även en kille på bygghandeln som lovade att hjälpa mig med rörläggningen.

han kämpade med att bära 3x3 m (ca) armeringsjärn själv och jag frågade om han behövde hjälp. sen börja vi snacka. visade sig att han jobbar inom bygg/anläggning och är i färd med att renovera om och bygga ut hela sitt hus. var och hälsade på honom och måste säga att det var ett mäktigt bygge.

men nu har jag hjälp med rörläggning (tvättstugan) iaf, det känns väldigt skönt.
 
Redigerat:
D
Benjamin har lärt sig gå nu med :D

Så det blir att hålla lite mer koll!

/Stolt pappa :D
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
D
Nu har jag beställt lite lampor till gillestugan. Vi fick även hem vaxet igår och jag testade att vaxa en panelbit. Jag misshandlade brädan med lite verktyg, ska försöka att få "skadorna" att se bättre ut när vi gör hela panelen, det kommer även att synas mer struktur från träet, denna bit hade nämligen inga kvistar o så. Såhär kommer färgen se ut:
IMG_0201.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack till Ramnemark för hjälpen med beställningen av el och tack till krester för hjälp med vax av panel. :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
M
Snigla skrev:
Damm funkar nog utmärkt att "damma bort", men värre i köket speciellt nära spisen.. rör sig lite mer matfett i sådana områden och dammet suger fast som fn :/

Men jag kan säga att brädväggar är inte så mycket bättre heller (jag älskar dem också..).. speciellt när de är "ruffa" i ytan (dvs ohyvlade).. de är också dammsamlare och är snäppet värre att komma åt att rengöra (dammsugaren funkar bra, med möbelmunstycke hehe, men det är många springor..)

Känns lite ibland som uttrycket "Vill man vara fin får man lida pin".. typ :rolleyes: :)
Att få bort fett frå en sån här stenvägg måste väl vara tämligen enkelt om man tar försiktigt med en rotborste? Såpa vet jag inte om man får använda på sten, men det borde inte göra någon skada?
 
D
Elektrikern var här idag, kommer tillbaka imorgon. Gick med honom hela tiden och fick lära mig en hel del :D så nu har man bättre koll på vad man har i sitt hus.

När han åker imorgon kan vi börja sätta upp panel och gips. Gott!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Marcussjogren skrev:
Att få bort fett frå en sån här stenvägg måste väl vara tämligen enkelt om man tar försiktigt med en rotborste? Såpa vet jag inte om man får använda på sten, men det borde inte göra någon skada?
Beror ju helt på ytan.. är den hm "torr / matt" så fastnar det lite lättare.. håller man efter ..tror jag nog det går hyggligt (typ med dammvippa).. torka av vet jag inte om jag själv skulle göra så många gånger.. man vill ju inte riskera att ytan förändrar sig - och är det inte riktig sten så är man ju lite försiktigare (alltså, så känner JAG.. det betyder inte någonstans att det är rätt hehe)

Sen, fett är ju snäppet värre än bara damm.. eftersom fett blir segt och klibbigt som lim/olja om det sitter lite för länge (och sen fastnar damm..) och det är ju lite samma sak där.. man vill ju inte gnugga på alla ytor med kemiska ämnen (därför många har plåt/stål eller glasskiva bakom spisen i köket när de har bart tegel tex..).. och riskera att förstöra ytan eller missfärga den..

Allt beror på materialet man har o ytan, man får helt enkelt bedöma varje "vägg" för sig :)
Med vänlig hälsning, Sandra
 
danpih skrev:
Nu har jag beställt lite lampor till gillestugan. Vi fick även hem vaxet igår och jag testade att vaxa en panelbit. Jag misshandlade brädan med lite verktyg, ska försöka att få "skadorna" att se bättre ut när vi gör hela panelen, det kommer även att synas mer struktur från träet, denna bit hade nämligen inga kvistar o så. Såhär kommer färgen se ut:
[bild]

Tack till Ramnemark för hjälpen med beställningen av el och tack till krester för hjälp med vax av panel. :)
Vad blidde det för vax? :)
 
Såg fint ut! Ska själv använda "Osmo hårdvaxolja" (svart) till kommande bänkskiva i köket :)

Men funderar lite på vad vi ska göra med golvet (lägger in massivt furugolv).. så jag kollar på allt hehe :)
 
D
tittade på det också, men det var lite väl dyrt för mig :)
 
Jo det är inte gratis direkt.. :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.