Rulle med 25mm flexslang och träreglar på ett rördragningen under golvets konstruktionsarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var och fraktade skräp igår och hämtade en rulle med 25mm flexslang så nu blir det till att dra rör under golvet. Jag kommer även att dra et rör för att flytta ut elmätaren när jag lika håller på.
Virke i olika storlekar staplat utomhus längs en vägg täckt med presenning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hämtade några 120x45 och 45x95 också för att kunna lägga färdigt golv i hallen.
Manometer visar trycket i en radiatorkrets under provtryckning, med fokus på mätaren och en röd ventil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen kom Röris och kopplade upp för att kunna provtrycka radiatorkretsen.
Utöver detta borrade jag 2 hål sen gick borren av..
 
Rum under renovering med synliga elledningar och träreglar på betonggolv före golvläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dragit en massa el och lite nätverk så nu kan jag nog börja med att lägga in golv i detta rummet också!
 
Pågående renovering av golv med ny träregelstomme och delvis borttagen isolering, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kom bara hit idag..
 
  • Gilla
Haggo och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Kom bara hit idag..
”Bara”!! Bra jobbat, du är en bra bit på väg
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Då är du en "kom bara hit" närmare målet;)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Jag hade satt målet att få ut några golvskivor också. Tyvärr så strejkade barnvakten så jag var tvungen att gå hem. Inget allvarligt dock, bara en understimulerad treåring som gick på högvarv tills storasyster inte orkade mer! (han är rätt intensiv när han börjar)
 
  • Gilla
jogidlöf och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Jag hade satt målet att få ut några golvskivor också. Tyvärr så strejkade barnvakten så jag var tvungen att gå hem. Inget allvarligt dock, bara en understimulerad treåring som gick på högvarv tills storasyster inte orkade mer! (han är rätt intensiv när han börjar)
Ja någon behöver sysselsätta en understimulerad treåring...
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Jag hade satt målet att få ut några golvskivor också. Tyvärr så strejkade barnvakten så jag var tvungen att gå hem. Inget allvarligt dock, bara en understimulerad treåring som gick på högvarv tills storasyster inte orkade mer! (han är rätt intensiv när han börjar)
Grattis till en helt normal treåring :D
Kan känna sympati för storasyster ;)
 
  • Gilla
jogidlöf och 1 till
  • Laddar…
Hon gör sitt yttersta! :D
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Golvet på plats, så långt som övriga byggandet tillåter..
Delvis lagt trägolv med verktyg och isoleringsmaterial, ofärdiga väggar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måste ju naturligtvis få ordning på tilloppsledningen till golvvärmen innan jag kan lägga igen kanten och dessutom ventilationen innan jag får den biten på plats!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Renoveringsprojekt i paus med uppreglade golv och verktyg utspridda, en ölburk i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu en paus i arbetet och sen nästa steg, att börja lägga igen hallen. När det är uppreglat kan jag börja lägga ut golvvärmeslingorna och sen sätta igen det sista!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Pågående renovering med synliga golvreglar och förlagda elrör i ett uppbrutet golv nära en ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Något kaosartat kanske men jag har iallafall hunnit städa upp lite, förlägga elrören och börjat få ut golvreglarna framför ytterdörren.
Blir max en timme till innan hem och duscha av mig för att sen åter bege mig en vecka till Paltarnas land!
 
Renoveringsarbete i rum med golvbjälkar, verktyg och oavslutade väggkonstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det närmar sig..
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Det närmar sig..
Verkligen båda sidorna av Atlanten möts... det är verkligen ett jättegolv projekt... och fint blir det
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Verkligen båda sidorna av Atlanten möts... det är verkligen ett jättegolv projekt... och fint blir det
Har varit rätt spännande golvläggning, trots laser så är den någon millimeter eller halvcentimeter som felar och dom felen måste jämnas ut långsamt för att de inte ska märkas för mycket!
Att bygga golvåsarna bara med laser är tyvärr som att bygga en uppförsbacke, den senaste golvåsen kommer antingen att skugga eller inte alls att träffas av laserstrålen beroende på om man ligger högt eller lågt. Däremot är lasern helt oslagbar för att sätta det yttre varvet av golvåsarna, närmast ytterväggarna. Då kommer den till nyttan att man alltid börjar på samma höjd.
Men vattenpass och rätstege är inte utrangerade bara för att de är lite omoderna..
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.