B byggarätt skrev:
Ja djävlar vilket backjobb du råkade ut för...
Hur i helvetet kunde du av alla råka på det där?
Så nära o tätt behöver man inte skruva golvgips !
Hade redan satt gipsskruvarna både lite här och där men passade på att fylla i Lite medans jag talade i telefonen. Och med en skruvautomat blir det gärna någon skruv extra. Reagerade faktiskt på att skruven gick ner alldeles för lätt så när jag talat färdigt 10 minuter senare började jag dubbelkolla slingornas läggning, såg att det var en riskzon och öppnade upp hörnet på gipsskivan!
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
Hade redan satt gipsskruvarna både lite här och där men passade på att fylla i Lite medans jag talade i telefonen. Och med en skruvautomat blir det gärna någon skruv extra. Reagerade faktiskt på att skruven gick ner alldeles för lätt så när jag talat färdigt 10 minuter senare började jag dubbelkolla slingornas läggning, såg att det var en riskzon och öppnade upp hörnet på gipsskivan!
Bra att du insåg misstaget...
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Utlagda golvvärmeslingor i ett pågående vardagsrums renoveringsprojekt, med byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trots helgens smärre malörer så fick jag iallafall ut golvvärmeslingorna i vardagsrummet! :D
 
  • Gilla
16386 och 2 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Trots helgens smärre malörer så fick jag iallafall ut golvvärmeslingorna i vardagsrummet! :D
Det går framåt...
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Trots helgens smärre malörer så fick jag iallafall ut golvvärmeslingorna i vardagsrummet! :D
Glöm inte Du ska skruva fast värmeplåtarna du har en slang i mitten där ska du skruva. Då fäster du nämligen både slang och plåt
Minst 3st/m
:D;):p:crysmile:
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Gärdade elektriska kablar med frilagda ändar och tecken på åldring, bredvid en vägguttag och anslutningsdosa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser gummikabel ut när man börjar att röra i den. Det finns skäl till att den inte ska användas i fast förläggning!
 
  • Wow
Appendix
  • Laddar…
Kökshjälp!
Fyra utskrivna IKEA köksplaneringsskisser utspridda på ett golv, med synliga mått och layouter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har för länge sedan ritat ett kök och nu har jag lite panikångest här. Spisen blir en 90 bred sak som kommer att stå i öppningen till vänster närmast hörnet. Det kommer att finnas uppläggningsyta till vänster om spisen ovanpå hörnskåpet. Även till höger om spisen mellan spis och diskho finns det 40 cm uppläggningsyta. Är detta lämplig och inte för lite? Hur jag än måttar med både 80 cm diskho och 60 cm vägg och ett 90 kyl/frys så blir inte väggen längre..
 
Har ni funderat på att ha spisen i köksön?
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Har en kökshalvö med plats för barstolar. Där brukar jag preppa och lägga upp mat. Spisen/hon gillar jag att ha på en separat yta. Det är roligare när gästerna kan prata över kökshalvön utan matos och annat :D

Men det är bara jag. När man gör åt sig själv får man välja hur man vill ha det ;)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Har en kökshalvö med plats för barstolar. Där brukar jag preppa och lägga upp mat. Spisen/hon gillar jag att ha på en separat yta. Det är roligare när gästerna kan prata över kökshalvön utan matos och annat :D

Men det är bara jag. När man gör åt sig själv får man välja hur man vill ha det ;)
Det finns en köksö där det ska gå att sitta på två stolar och titta mot spisen/diskhon med ryggen mot vardagsrummet. Det jag panikar över nu är om uppläggningsytan mellan spisen o diskhon är för liten och även ifall det blir för snävt mellan spisen o hörnskåpet så att man inte kommer åt ugnen ordentligt med breda armbågar och luckan öppen
 
J jode skrev:
Har ni funderat på att ha spisen i köksön?
Jo det var ett NO-NO från kökschefen! :surprised:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Renoveringsprojekt med öppna väggar som visar elinstallationer, och material utspritt på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är det här som vi snackar om..
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
Kökshjälp!
[bild]
Vi har för länge sedan ritat ett kök och nu har jag lite panikångest här. Spisen blir en 90 bred sak som kommer att stå i öppningen till vänster närmast hörnet. Det kommer att finnas uppläggningsyta till vänster om spisen ovanpå hörnskåpet. Även till höger om spisen mellan spis och diskho finns det 40 cm uppläggningsyta. Är detta lämplig och inte för lite? Hur jag än måttar med både 80 cm diskho och 60 cm vägg och ett 90 kyl/frys så blir inte väggen längre..
Med 90cm spis minskar behovet av uppläggningsytor i vardagligt bruk...
När man lagar saker har man råvaror till vänster som högerhänt och färdigt till höger på värme på spisen
Flödet från kylen till spisen är kritiskt i ett kök
Var har ni ugnarna ?
Bra kök har två!
Sedan måste hoar och diskmaskiner ha bra logistik
 
Om kökschefen fick fria händer hade vi haft en 60 spis och en 60 bred kyl/frys.. Allt detta tjafset med 90 breda vitvaror är byggarens idéer(mr.Ola). Å två ugnar får inte plats heller. Blir en fristående 90 spis med ugn.
 
  • Gilla
jogidlöf och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Om kökschefen fick fria händer hade vi haft en 60 spis och en 60 bred kyl/frys.. Allt detta tjafset med 90 breda vitvaror är byggarens idéer(mr.Ola). Å två ugnar får inte plats heller. Blir en fristående 90 spis med ugn.
Lyssna på kökschefen en 60 spis är bättre !
Två 60 ugnar behövs?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.