A
Hej,

håller på att riva ut all isolering i källaren. Ska lägga klinker och putsa väggar så det andas (kommer leja ut).

några frågor.

1. om jag slipar väggar och golv. Hur snabbt bildas det ny cementhud. Muraren kommer om 1,5 månad


2. Kommer sänka taket med gles och sätta spottar. Nått tips på hur jag löser fiberboxen. Vill inte ha denna synlig. Den går vidare in till ett annat rum där jag har ett skåp med mediaboxen. Se bild.

3. Hur gör jag runt fönster. Kan jag riva träboxarna och bara spara själva fönstret? Se film.

tack
 
  • Vägghörn i renovering med synlig isolering och kablar, fiberbox monterad ovanför tapetserad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
Kontakta fibernätägaren och fråga om det är möjligt att få omvandlaren flyttad till utsidan av huset, eller få fibern omdragen direkt till mediaskåpet via infälld kanalisation.

Träsmygarna runt fönstren kan du riva ner. Kolla hur isoleringen ser ut runt fönstren, och låt sedan muraren putsa smygarna istället.
 
A
E Emil_K skrev:
Kontakta fibernätägaren och fråga om det är möjligt att få omvandlaren flyttad till utsidan av huset, eller få fibern omdragen direkt till mediaskåpet via infälld kanalisation.

Träsmygarna runt fönstren kan du riva ner. Kolla hur isoleringen ser ut runt fönstren, och låt sedan muraren putsa smygarna istället.
tack! Kan jag slipa nu eller kommer det bildas ny cementhud? Bör jag tvätta bort mögel o skit innan?
 
E
Det har jag tyvärr ingen aning om, så det överlåter jag till någon som är duktig på just betong och cement att svara på
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Bump
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.