Avloppet gjordes om i våran källaren precis innan vi flyttade in där. Nu vill vi fixa ordning i tvättstugan då golvet är svårt att hålla rent och ser så tråkigt ut. Bara måla epoxy på kommer inte hjälpa så mycket. Det har vi gjort på andra ytor i källaren där vi endast har förråd.
Hur kan man smidigast få det att se fräschare ut? Om man lägger klinkers måste vi flytspackla hela golvet innan så att ytan är helt slät? Plast matta kräver väll också att det är helt slätt? Plastmatta kanske däremot inte är optimalt att ha på ett källargolv?

• Slitet betonggolv i källarens tvättstuga med ojämn yta. Tvättkorgar och ett barnsteg står på golvet. En tvättmaskin ses i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästan oavsett vad du ska göra behöver färgen tas bort, sen skulle jag välja nåt som andas, absolut ingen plastmatta. Klinkers hade vart mitt förstaval.

• Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nästan oavsett vad du ska göra behöver färgen tas bort, sen skulle jag välja nåt som andas, absolut ingen plastmatta. Klinkers hade vart mitt förstaval.
Måste man flytspackla för det? Attt ta loss färgen är inte så jobbigt. Golvet ska ju vara jämnt men hur jämnt?

BirgitS
Inte så särskilt jämnt, fixen är ju flera mm tjock och kan därmed ta upp mindre ojämnheter. Men det krävs mer planhet av golvet ju större plattor man har.

Kan du beskriva på vilket sätt som golvet är ojämnt och hur stora plattor du ska ha?

BirgitS BirgitS skrev:
Inte så särskilt jämnt, fixen är ju flera mm tjock och kan därmed ta upp mindre ojämnheter. Men det krävs mer planhet av golvet ju större plattor man har.

Kan du beskriva på vilket sätt som golvet är ojämnt och hur stora plattor du ska ha?
Det är ju inte jätte ojämnt utan det är ju bara dom små skarvarna som är från det nya golvet.

BirgitS
Några mm alltså?
Jag har sett att hantverkare har rekommenderat att man spacklar med fix för mindre ojämnheter och sen låter det torka innan man lägger plattorna på vanligt sätt med fix.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.