Hej. Har till vårt hus en tillhörande friggebod, som jag skulle vilja ge lite kärlek. Dels funderar jag över det sviktande golvet - kan man stötta upp det (för smalt att krypa in under huset). Kanske kan man stötta upp i mitten på ena kortsidan (se bild) där det sviktar? Hur gör man med en ev. domkraft? Alla tips är välkomna.

En annan fråga är innertaket som känns lite ofräscht. Ska man bara måla eller sätta gipsskivor, alt ta bort helt, så att det är öppet upp till taket? Kanske är bra att "stänga in" lite, då jag tänkt att använda huset som ateljé.

Tack på förhand för alla glada inspel :)

• Röd friggebod med svart tak, synliga stödben på ena kortsidan, omgiven av grönt gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rödmålad friggebodsvägg med insektshotell och sviktande golv synligt nära kortsidan.
    Skapa konto
  • Interiör av friggebod med sviktande trägolv, stolar och hyllor, behöver renovering.
    Skapa konto
  • Sviktande golv i friggebod med synliga träbjälkar och begränsat utrymme under huset.
    Skapa konto
Nu är det ju trångt under men ser torrt ut. Går det att gräva en ’ränna’ så att man kan krypa in?

Då kan du ju gräva ner en betongplatta och sätta en ställbar stolpsko (49;- på Biltema) och justera upp.

Taket är ju ett trätak men med vit färg så kommer det att lysa upp. Tror det är bättre än gipsskivor..

Tack för de bra tankarna!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.