Hej. Har till vårt hus en tillhörande friggebod, som jag skulle vilja ge lite kärlek. Dels funderar jag över det sviktande golvet - kan man stötta upp det (för smalt att krypa in under huset). Kanske kan man stötta upp i mitten på ena kortsidan (se bild) där det sviktar? Hur gör man med en ev. domkraft? Alla tips är välkomna.
En annan fråga är innertaket som känns lite ofräscht. Ska man bara måla eller sätta gipsskivor, alt ta bort helt, så att det är öppet upp till taket? Kanske är bra att "stänga in" lite, då jag tänkt att använda huset som ateljé.
Tack på förhand för alla glada inspel
En annan fråga är innertaket som känns lite ofräscht. Ska man bara måla eller sätta gipsskivor, alt ta bort helt, så att det är öppet upp till taket? Kanske är bra att "stänga in" lite, då jag tänkt att använda huset som ateljé.
Tack på förhand för alla glada inspel
Nu är det ju trångt under men ser torrt ut. Går det att gräva en ’ränna’ så att man kan krypa in?
Då kan du ju gräva ner en betongplatta och sätta en ställbar stolpsko (49;- på Biltema) och justera upp.
Taket är ju ett trätak men med vit färg så kommer det att lysa upp. Tror det är bättre än gipsskivor..
Då kan du ju gräva ner en betongplatta och sätta en ställbar stolpsko (49;- på Biltema) och justera upp.
Taket är ju ett trätak men med vit färg så kommer det att lysa upp. Tror det är bättre än gipsskivor..
Tack för de bra tankarna!
Liknande trådar
-
Hur renovera gammalt balkongräcke?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Hur renovera de här väggarna i gammalt hus
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur renoverar man gammal toa till duschrum?
Badrum -
Hur renoverar man en gammal vattenkran
Vatten & Avlopp -
Renovera gammalt garage eller riva?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus