T
Hej.

Går i tankarna och börja renovera gamla delen i huset som är helt slut, ca 4x7m, den stora delen är tydligen en utbyggnad. Det har regnat in i ca 30 år så golvet har sjunkit på vissa ställen och på andra ställen ruttnat helt, skicket på väggarna är inte bättre. Tänkte riva ner allt och bygga nytt men det verkar som om det inte är möjligt, får riva men inte bygga nytt så nu går jag i tankarna och renovera en vägg i taget. Gamla delen i huset räknas som biyta, har varit en gammal affär och förra ägaren hade det som en verkstad. Jag funderar på om jag ska kapa ur hela golvet och isolera sen gjuta med golvvärme. Bygga nya träväggar inne ifrån och isolera, bila bort trappan, förbereda för en garageport sen när lusten faller på riva yttre väggarna och bygga nya så de passar måtten på huset och sist byta tak, är ett valsat plåttak nu med låg lutning som läcker. Har även funderat på att bygga väggarna i leca men då måste jag riva en vägg i taget och gjuta en klack så lecanhar något och stå på, är en stenkant runt nu som är putsad och i dåligt skick, rasfärdig bak. Någon som gjort något liknande? Hur ska man börja, behöver bolla lite ideer

Mvh
 
  • Tvåvåningshus under renovering, byggmaterial framför, bil, presenning, bar träd, grå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter genomförbart men jag har inte gjort det.
 
T
H heimlaga skrev:
Låter genomförbart men jag har inte gjort det.
Får fundera lite mer hur jag ska gå till väga, gjuter jag en platta så blir stenkanten runtom kvar och jag måste i efterhand plockas bort den och gjuta en ny, blir lite omständligt men men. Garageporten är till för att kunna köra in mina maskiner
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.