1 498 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Rengöring av gammal gödselstack
Hej!
Vi ska köpa en gammal gård, där det finns en ladugård. I denna ladugård finns en gammal gjuten betongplatta som använts som gödselstack.
Denna gödselstack skulle vara perfekt att göra iordning som garage, då den har en stor port och går att köra in i.
Frågan är dock som rubriken är, hur rengör jag den på bästa sätt? Den har inte använts för gödsel på flera decennier, men jag gissar att en del ohälsosamma saker kan leva kvar.
Mvh
Martin
Vi ska köpa en gammal gård, där det finns en ladugård. I denna ladugård finns en gammal gjuten betongplatta som använts som gödselstack.
Denna gödselstack skulle vara perfekt att göra iordning som garage, då den har en stor port och går att köra in i.
Frågan är dock som rubriken är, hur rengör jag den på bästa sätt? Den har inte använts för gödsel på flera decennier, men jag gissar att en del ohälsosamma saker kan leva kvar.
Mvh
Martin
Medlem
· Västerbottens län
· 17 890 inlägg
Högtryckstvätt, sedan drar nog bilen in en del ohälsosamt som tar kål det det som är kvar i betongen.
Protte, har faktiskt mitt kontor ovanpå gödselstacken.........
Protte, har faktiskt mitt kontor ovanpå gödselstacken.........
Nu killgissar jag, men jag hade nog kört motsvarande som man har vid en rengöring av stall. Virkon S kanske? https://www.granngarden.se/desinfektion-virkon-s-1-kg/p/1186471