Hej!
Jag har två fönster av halvrostat järn inslagna i fasaden som täcker uteplats. Som ni ser på bilen har det blivit röda fläckar nedanför och sedermera blivit orange:t när jag försökte rengöra med bara vatten :/
Jag vågar inte testa mig fram med annat än vattnet pga rädsla att skada fasaden med nån okänd kemikalie.
Nån som har en idé om hur man bäst rengör det här?
Tack på förhand!
Jag har två fönster av halvrostat järn inslagna i fasaden som täcker uteplats. Som ni ser på bilen har det blivit röda fläckar nedanför och sedermera blivit orange:t när jag försökte rengöra med bara vatten :/
Jag vågar inte testa mig fram med annat än vattnet pga rädsla att skada fasaden med nån okänd kemikalie.
Nån som har en idé om hur man bäst rengör det här?
Tack på förhand!
BPS 7112 är en starkare version av klorin i princip - så prova med klorin men kanske halvvägs utblandat som dunkens beskrivning för att den är svagare - typ 1 del på 2 eller 3 delar vatten och kanske en kläm diskmedel också. och prova - först på mindre synligt ställe först. vätskan är ganska starkt alkalisk och löser inte kalk.
Är det äkta rost så kommer det inte att lösas av detta då det normalt inte kan lösas i en alkalisk miljö som detta..
Är det äkta rost så kommer det inte att lösas av detta då det normalt inte kan lösas i en alkalisk miljö som detta..