16 039 läst · 3 svar
16k läst
3 svar
Remmar i jute/hampa (sadelgjord) var köpa?
Jag skall renovera en 50/60-talsmöbel där hela sittytan på både fåtölj och fotpall består av 70mm flätad sadelgjord, som t.ex. Bruno Mathssons Pernilla : Bruno Mathsson International - Gallery - Pernilla
Jag har endast lyckats hitta en butik som sålde sådana remmar, men endast i 5m längder, dessa kostade ca 100:- / rulle och jag räknar med att det går åt knappt en meter tvärs över vilket blir ganska saftigt i slutändan.
Sådana remmar borde gå att hitta bra mycket billigare i större volym tycker man. Eventuellt skulle kanske även nylon eller läder vara intressant, men det sista är nog inte billigare precis.
Några tips från möbelrenoverarna på forumet?
Jag har endast lyckats hitta en butik som sålde sådana remmar, men endast i 5m längder, dessa kostade ca 100:- / rulle och jag räknar med att det går åt knappt en meter tvärs över vilket blir ganska saftigt i slutändan.
Sådana remmar borde gå att hitta bra mycket billigare i större volym tycker man. Eventuellt skulle kanske även nylon eller läder vara intressant, men det sista är nog inte billigare precis.
Några tips från möbelrenoverarna på forumet?
Sadelgjord borde finnas att köpa lite överallt. Du kan ju även skicka efter hos Nevotex Nevotex Online Sök på sadelgjord.