Jag behöver ett Relä som slår på el 4 timmar en gång i månaden varje månad. Var finns det?

Vad ska det användas till? Måste det slå till samma klockslag/datum varje månad?

Om du söker efter kopplingsur kan du hitta dem som har årsprogram. Det är vanligare med dag eller vecka. Men det finns med helår också.

Köp tre billiga dygnstimers, ställ in 4 timmar på varje och stapla dem på varann. Den övre ger 4 tim ström var 36:e dag:p

• Gilla
  • Älska
richardtenggren och 7 till
  • Laddar…
Ladda inbyggt battery I cykel , tid på dygnet kvittar

Jag håller med övriga, enklare en gång per vecka, valfri tid.
Alla digitala strömbrytare klarar det.

Är cykeln eller laddaren gammal? Är det någorlunda nya prylar borde de tåla att vara inkopplade långa tider utan att batteriet överladdas. Och batteriet borde inte laddas ur till en skadlig nivå av att den står utan laddning över en vinter.

A Avemo skrev:
Är cykeln eller laddaren gammal? Är det någorlunda nya prylar borde de tåla att vara inkopplade långa tider utan att batteriet överladdas. Och batteriet borde inte laddas ur till en skadlig nivå av att den står utan laddning över en vinter.
Håller med om detta.
Jag laddar mina batterier fulla inför säsongsförvaring, och sedan förvarar jag dom mörkt och kallt, ju kallare desto bättre.

Är det litiumbatteri mår det bäst av att vara urkopplat helt och halvladdat. Då håller det hela vintern. Är det blybatteri av AGM-typ mår de bäst av att laddas fullt och förvaras svalt och urkopplat och håller då miinst 3 månader.

• Gilla
augusthultman och 3 till
  • Laddar…
Logad Logad skrev:
Är det litiumbatteri mår det bäst av att vara urkopplat helt och halvladdat. Då håller det hela vintern. Är det blybatteri av AGM-typ mår de bäst av att laddas fullt och förvaras svalt och urkopplat och håller då miinst 3 månader.

the rechargeable lithium ion battery is made with a 3-cell (12-volt) construction Så det borde vara lugnt utan laddning varje månad. Tack alla.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.