Tidrelät verkar ha gett upp(Fläkt och laddpump går konstant, dvs stänger ej av sig vid avslutad eldning)
Någon som har bytt tidrelät? Fabrikat? Har verifierat med Baxi att det är tid relät som strular.

Nytt kort som reservdel var ju inte inte gratis...1800+m :(

Tänkte kolla imorgon om det går att se ngt modell nr på relät, är ju värt ett försök

Hur har det gått för dig? Lyckades du hitta reläet?

Jo jag hittade relät, kopplade bort relät använder inte den funktionen ändå. Sedan strulade det efter någon vecka ytterligare. Skiftade K2 relät med ett annat. Sedan har det funkat. IMG_1712[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsätter det att strula så ersätter jag kortet och termostaterna med en Aurdunio med DS18B20 givar och någon PTC givare. Blir billigare än att köpa nytt kort från Baxi. Då får jag ju en Display på pannan, vilket är ju en dröm;-)
Sedan bli steget att bygga någon lamda styrning ej så avlägset.

emwgrni skrev:
Jo jag hittade relät, kopplade bort relät använder inte den funktionen ändå.
Vilken funktion? Att fläkt och laddpump stannar vid avslutad eldning?

Tidrelät var trasigt, jag anväder ej den. Har haft fortsatt problem med att pannan ej stänger avsig vid avslutat eldning, det var min-termostaten (rökgaserna) som hänger sig imellanåt.
Beställde ett nytt relä i Polen, för ca 130kr. Hoppas att det skall göra susen...

emwgrni skrev:
Då får jag ju en Display på pannan, vilket är ju en dröm;-)
Sedan bli steget att bygga någon lamda styrning ej så avlägset.
Det går väl bra ändå, trots polskt relä!

http://www.lambdacheck.de

Vet inte om det är någon på forumet som har testat denna?

Är det inte rökgastemstaten som sagt upp sig? Det var det på min Solo Plus där fläkten och pumpen stod och gick i evigheter fast att det brunnit färdig för länge sedan. Köpte en ny på Rinkaby och sedan dess fungerar det.

Jo det det var rökgastermostaten(min-termostaten) som hade gett upp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.