Vi har nu bott i ett av era hus i ungefär fem månader och har upptäckt en del saker som vi tänker reklamera. Vad har ni för inställning till detta? Väntar ni till två års besiktningen eller åtgärdar ni innan? Hur vill ni ha reklamationen för att det skall vara juridiskt rätt och riktigt?

Det det rör sig om är mest estetiska saker, tapethörn som dragit sig, i ungefär 50 % av hörnen, lack på parkettgolv som släppt och väggreglar som svällt så väggarna buktar ut. Inget som påverkar konstruktionen men fruktansvärt irriterande. Skulle kunna bero på regn på monteringsdagen.

Förutom detta är det några punkter från slutbesiktningen som ännu inte är åtgärdade. Vad skall man ha gjort, avseende kontakter med er, innan jag kan anlita annan entreprenör som får det gjort?

Tacksam för svar!
 
Hej;

Det är "Er" byggledare som är kontaktman på Hjältevadshus.
Denne ska vara tillgänglig för att dels identifiera och även samordna så att eventuella reklammationer åtgärdas.

Råder det av någon anledning tvivel vem som är byggledare, då får ni kontakta Serviceavdelningen på Hjältevadshus så hjälper dom Er att få kontakt med byggledaren.

Mvh
Patrik Bergman
Hjältevadshus-Säljstöd
 
Vår byggledare hävdade vid slutbesiktningen att ni har hela garantitiden, två år, på er att åtgärda de fel som
uppstår och som man anmärker på under samma tid. Stämmer detta?
 
Hej,

Ja, det stämmer.

Där bör man hålla en kontinuerlig kontakt med "sin" byggledare som planerar in eventuella garantiarbeten via vår serviceavdelning.

Mvh
Patrik Bergman
Hjältevadshus-Säljstöd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.