2 972 läst · 5 svar
3k läst
5 svar
Regulator till gasolgrill
När behöver man byta regulator? Att slangen behöver bytas efter en tid vet jag men hur märker man att regulatorn inte funkar?
När det blir för stor eller liten fart på lågan, en regulator kan hålla 20 år utan problem så länge den förvaras under tak och inte för väta på sig. Dom svenska som vi har till våra nationella tuber skiljer sig markant från övriga europa. dom är hermetiskt täta från alla håll, medans vad jag vet dom spanska inte är det
Nu är jag ute och chansar lite här, men jag tänker mig att det visar sig genom att det brinner alldeles för kraftigt eller svagt (inte alls?)
Tror inte det är något man ska räkna med att behöva byta. Mina föräldrar har haft sin husvagn ca 25 år och mig veterligen har det inte bytts gasolregulator en enda gång.
Tror inte det är något man ska räkna med att behöva byta. Mina föräldrar har haft sin husvagn ca 25 år och mig veterligen har det inte bytts gasolregulator en enda gång.
Tack för svaren! Tydligen ingen explosionsrisk i a f...
Men det upptäcks väl med såpvatten?
Liknande trådar
-
Hur ersätta regulator till fjärrvärmecentral ”Cetetherm Mini City”
Värme allmänt -
Hur monterar jag fjädrarna till varvtalsregulatorn på briggs o stratton modell 10S902 GRÄSKLIPPARE
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Var köpa fläktmotor och regulator till Hugokamin?
Värme allmänt -
Vilken regulator och gasoltub till gasolgrillen
Altan & Uteplats -
Regulator till gasolgrillen
Altan & Uteplats