Har ett hus i lättbetong byggd på platta på mark.
På ett ställe där det är lite större fönsterpartier är det en yttervägg under fönsterpartiet byggd med träreglar och vanlig glasfiberull som jag håller på att byta ut.
Bygger väggen enligt träguiden, har syllen mot syllpapp men osäker på de två yttersta reglarna som ligger mot lättbetongväggen.

Tänkte vika vindpappen över de reglarna jag ringat in i rött som fästs mot betongväggen.
Har ritat ut fönsterpartiet, reglarna, betongväggarna/plattan samt syllpappen i bilden nedan. Är det rätt gjort? Hittar inget kring hur jag ska gå tillväga när jag söker runt..

https://www.traguiden.se/konstrukti...ttreglar/anslutning-mot-betongplatta-pa-mark/

• Skiss av väggkonstruktion med träreglar, fönsterparti och isolering, markers i rött vid lättbetongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Pallbrickor är trevliga som distanser, finns i 2, 5 och 10 mm, kanske fler tjocklekar :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Pallbrickor är trevliga som distanser, finns i 2, 5 och 10 mm, kanske fler tjocklekar :)
Sedan täta med fogskum?

Hur får man tätt där så det inte regnar in i skarven mellan regel och betongvägg?

R roberob skrev:
Hur får man tätt där så det inte regnar in i skarven mellan regel och betongvägg?
Blev 5mm pallningsbricka och fogskum

• Hörn av ett fönster isolerat med fogskum och stött av en pallningsbricka, visande träram och betongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.