Hej!

Jag står i begrepp att dränera om och tilläggsisolera källaren och har fått in ett par offerter där en är mer intressant än dom andra.
Normalt är det ju bra om det inte går att hitta information på nätet eftersom det är ett tecken på att dom inte misskött sig men det är ett relativt nytt bolag som har "hur mycket som helst" att göra så det borde ju gå att hitta något eller är det något skumt!?

Är det någon som har någon erfarenhet alls av detta företag?

Jag har fått en refferens men det skulle ju lika gärna kunna vara Svågern eller liknande.
Alltså han kan prata för sig och allt verkar bra men ändå känns något inte helt rätt.

Nästa fråga är om det är normalt att begära halva kostnaden i samband med jobbstart och sedan resterande efter avslutat arbete? Jag kan väl köpa iden om att jag betalar materialet när jag får det men är det praxis eller en varnignsklocka? Man blir ju lite nojjig efter alla fuskbyggarna och liknande på TV.
 
Generellt sett så skall du aldrig betala något i förskott. Det är en varningssignal.
 
Det är ju den allmänna bilden.
Men flertalet av offerterna har haft med en delbetalning vid start och resterande efter slutfört arbete.

Just denna ifrågasatte jag och fick då till svar att han blivit blåst en större summa och vill därefter försäkra sig om att inte förlora pengar på material i alla fall.
 
Hur har det gått? Har du fått tag i fler referenser eller har du bestämt dig för någon annan firma? Är intresserad av denna firma jag också.
 
Jag har faktiskt inte bett om andra eller ens kollat med den jag fått då vi i dagsläget överväger att göra det själva istället.
Jag har fortfarande kvar känslan att något är fel MEN den är helt grundad på en känsla och inte en enda fakta!

Jag hoppas och vill gärna tro att Kenneth är lika bra som han utgör sig för att vara. Priset är ett av dom bästa vi fått och om det inte vore för en velig granne och min "känsla" hade han fått jobbet. Han är ca 20 000 billigare än andra firmor härifrån.

Du får gärna ge mig lite feedback om hur ni gör och vilka refferenser du fått. Snabbast når du mig på adjskara@gmail.com

// ADJ
 
Många oseriösa företag kursar ju för att sedan dyka upp som nya firmor, Antingen med nya namn eller snarlika.

Här är från en trevlig sida där Kenneths förra firma fick lite kritik..

http://www.svartlista.se/?a=articles&p=317
 
Tyvärr så har vi anlitat denna firma. Står nu med en dränering som är undermåligt gjort. En oberoende besiktningsman hade synpunkter på allt, sammanlagt 6 punkter. Vår källare är nu i mycket sämre skick än innan dessa "hantverkare" kom hit. Att de dessutom inte kommer som de lovat när vi framförde våra synpunkter eller hör av sig gör inte situationen bättre.

Agneta Ahlstedt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.