Nu har 12V-DeWalt-dragarna från jularean börjat dyka upp på tradera. Kan bara inte vara en slump att det är så många ex av den som dessutom anges som svensksålda....
 
Det har varit precis samma sak förut när märkesverktyg reats ut (t.ex ClasOhlsons Bosch/AEG-rea förra året). Alltid folk som köper och hoppas sälja dyrare.
 
Säkerligen är det så, som jag sa tidigare så stod jag bakom en kille som köpte de 12 sista skruvdragarna i Jula butiken på jägersro i Malmö.

När jag sen själv upptäckte att Jula sålde DeWalt kap/ger sågar (DW770) för otroligt billiga 1500kr så kunde jag själv inte motstå frestelsen och tjäna lite slantar. Så jag köpte de resterande i Malmö och väntar nu på köpare :)
 
Äh, fan, och jag som var så nöjd med mitt digitala skjutmått :S
Jag kollade inte ens på stor-maskinerna, typ kapgersågar, mitt pucko...
 
Kan tipsa om att det finns en Meec plan/rikt hyvel (golvmodell) kvar på Jula Jägersro för 3000kr ord pris nästan 8000kr. art.nr 259019
Finns inte kvar på nätet längre men ni verktygsnördar har säkert gamla jula kataloger liggandes :)

Vet inget om maskinen men tycker själv den känns prisvärd enbart pga den stora nedsättningen i pris.
 
bjoli skrev:
Kan tipsa om att det finns en Meec plan/rikt hyvel (golvmodell) kvar på Jula Jägersro för 3000kr ord pris nästan 8000kr. art.nr 259019
Finns inte kvar på nätet längre men ni verktygsnördar har säkert gamla jula kataloger liggandes :)

Vet inget om maskinen men tycker själv den känns prisvärd enbart pga den stora nedsättningen i pris.
Är det den med en enfasmotor på runt 1 kW? Känns i så fall lite klent...
 
Ja det är den med dryga 1000 W motorn.
Förstår inte vad man tänkt med när man sätter en så klen motorn på en i övrigt robust rikt/plan hyvel.
 
Jag TROR att hyveln på Jula är samma som http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=685, men den på DUAB har en trefasmotor på 2,2 kW. Känns som ett vettigare motoralternativ.

hecke, du skriver att den är rubust... baserar du det på att du har använt den, eller att du har "klämt" på den? Om du har använt den skulle det vara intressant att höra lite om vad tycker om precision, handhavande osv.
 
Baseras på att jag har klämt lite på den i butik. Tycker den känns bättre än andra standard rikt/plan hyvel typ Classe O. Den ser rätt så gedigen ut också vilket även vikten ger en indikation om.
 
Själv fick jag storhetsvansinne på rean och köpte det jag kom över! Jag måste dock erkänna att det var en något obehaglig känsla att handla under tidspress tillsammans med ett antal andra som var ute i fyndartagen. Någon tid till eftertanke fanns ju inte, dessutom så fanns det bara ett mindre antal exemplar av de fina grejerna..

2 st högtryckstvättar (130bar), elhyvel, 2 st Dewalt skruvdragare, geringssåg, Makita slagborr, tvingset, sticksåg och 2 st JVC bilstereo (oxå på superrea).

Jag hade först tänkt att kränga iväg några grejer men nu e jag kluven. Klart är iaf att jag inte kan sitta med tre skruvdragare (har ju redan en fin bosch sen tidigare).
 
Redigerat:
79andreas skrev:
Själv fick jag storhetsvansinne på rean och köpte det jag kom över! Jag måste dock erkänna att det var en något obehaglig känsla att handla under tidspress tillsammans med ett antal andra som var ute i fyndartagen. Någon tid till eftertanke fanns ju inte, dessutom så fanns det bara ett mindre antal exemplar av de fina grejerna..

2 st högtryckstvättar (130bar), elhyvel, 2 st Dewalt skruvdragare, geringssåg, Makita slagborr, tvingset, sticksåg och 2 st JVC bilstereo (oxå på superrea).

Jag hade först tänkt att kränga iväg några grejer men nu e jag kluven. Klart är iaf att jag inte kan sitta med tre skruvdragare (har ju redan en fin bosch sen tidigare).
Det står ju "nykomling" i din profil, men det kan visst inte stämma....:D
 
Jodå, han tycker ju inte att han kan ha tre skruvdragare :D
 
Danne78 skrev:
Jodå, han tycker ju inte att han kan ha tre skruvdragare :D
Aha, jag trodde han skulle sälja allt och köpa Festool istället. My bad
 
bjoli skrev:
Säkerligen är det så, som jag sa tidigare så stod jag bakom en kille som köpte de 12 sista skruvdragarna i Jula butiken på jägersro i Malmö.

När jag sen själv upptäckte att Jula sålde DeWalt kap/ger sågar (DW770) för otroligt billiga 1500kr så kunde jag själv inte motstå frestelsen och tjäna lite slantar. Så jag köpte de resterande i Malmö och väntar nu på köpare :)
Aha, då förstår jag varför det inte fanns någon DW770-kap över till mig ;)
 
phl skrev:
Det intressant tycker jag är att de rear ut en hel del fina prylar av kända märken (Makita, Bacho, Dewalt, Sandviken etc). I mina ögon betyder det att de ämnar ersätta dessa produkter med ännu mer lågprisskit. Någon som tror något annat?
De slänger bara ut de gamla modeller, alla märkesskrudragare hade NIMH batterier, alla nya skruvdragare har Litiumbatterier, något jag efterfrågade för måååååånga årsen, de batterierna står bättre pall för periodvis användning, något som faktiskt passar oss hemmapudlare, men visst var det det bra pris på bra maskiner inget snack om saken:)

Edit: för vem försöker jag lura, har häckat där en vecka nu och det kommer hela tiden nya saker, blev mycket verktyg insmusslade i garaget den här veckan;)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.