Jag kunde inte heller hålla plånboken i styr, drog förbi Barkarby igår och köpte den (sista?) Dremel-satsen, en låda med ESBE SDS borrar och ett Kamasa set med block- och hylsnycklar...Summa 845:-

Egentligen behövde jag inget av det där just nu....heh...
 
Mikael_L
Tokv41 skrev:
Säljer de någon handöverfräs på rean?
Om du har vägarna förbi Uppsala har har COOP på boländerna ett bord med verktyg för halva priset. Det fanns åtminstone en Kellen handöverfräs där.
Säkert inte någon jättebra fräs, men för halva priset blir det antagligen en ganska prisvärd instegsfräs för den som inte riktigt säkert vet hur mycket använd den blir.

Dom hade också 70% rabatt på en del byggvaror.
Vare sig byggvarorna eller verktygen kändes som att det är nåt att springa benen efter sig. Men några olika gröna Bosch-maskiner fanns det ju.
Jag stod och klämde och kände på en Bosch Uneo ett tag. Men kunde till sist avhålla mig. Jag har iofs ingen sådan, men det är antagligen för att jag inte behöver en heller ... :D

Vore jag arbetande elektriker kanske. En batteri-maskin att både proppa och skruva med ...
 
Tackar för tipet om rean.
Fick tag i en GWS 22-180 LVI för 997 boppas.
Så var behovet av större vinkelslip täckt för resten av livet! d^_^b
 
Visade sig vara fett utplockat i Göteborg på Jula så jag återvände hem och beställde via nätet istället, fraktkostnad på 99kr var mer än väl värt mina 50 balkskor á 4-7 kr styck...sparade en tusenlapp på sommarens bygge bara där:)
 
PST skrev:
...Egentligen behövde jag inget av det där just nu....heh...
Då kan jag få köpa dremelsatsen av dig..?d^_^b
 
Var hos Jula i Arninge i söndags. Fick med en burk CRC kylspray, fin fina blocknyckelsatsen för 49 kr, en bilvårdshink med diverse produkter och några små paket med öronproppar för 1kr paret.

Jag är lite besviken, fanns inte direkt några proffsmaskiner/verktyg kvar där att fynda. Dock lite ångerfull nu i efterhand att jag inte plockade på mer småsaker som exempelvis Gerber shortcut multiverktyg och torxskruvmejslar i små storlekar.
 
Redigerat:
Jag måste bara få berätta....

Var på Jula i Uppsala i förrgår. Det var ganska plockat redan men köpte en plan-och rikthyvel för 2999kr (ord 7800kr).

Dagen efter till Barkarby där jag handlade en pelarborr för 2000kr (5700kr), en stor bandslip med golvstativ för 1900kr (4800kr), spånsug för 650kr (1800kr), bandsåg för 2500kr (6800kr), bänkslip 300kr (1700kr) och en del småprylar... Grymt nöjd!

Väntar på nästa års rea...
 
Micke_vb skrev:
Då kan jag få köpa dremelsatsen av dig..?d^_^b
För ordinarie pris då...kanske....:D...nä den kommer nog till användning inom de närmsta 10 åren förhoppningsvis...
 
ojniemin skrev:
Jag måste bara få berätta....

Var på Jula i Uppsala i förrgår. Det var ganska plockat redan men köpte en plan-och rikthyvel för 2999kr (ord 7800kr).

Dagen efter till Barkarby där jag handlade en pelarborr för 2000kr (5700kr), en stor bandslip med golvstativ för 1900kr (4800kr), spånsug för 650kr (1800kr), bandsåg för 2500kr (6800kr), bänkslip 300kr (1700kr) och en del småprylar... Grymt nöjd!

Väntar på nästa års rea...
Såg aldrig de hade rea på "stora maskiner"...Synd att man inte har dragkrok....

(Hur f-n kan man köpa en bil utan dragkrok....nåja det var 18 år sedan, nästa bil blir nog en tvåsitsig "hantverkarbil" med plåtskåp och snål diesel, även om frugan tycker de är fula....)
 
ja vad göra..Såg tråden, åkte ut o kikade och det blev ett Big Red verktygsskåp( lite rackligt ja men det duger så länge istället för plastbackar) för 700 (1495) , en crosshjälm till skoteråkningen 250kr ( 800), en bil/slagborrmaskin meec, inte världens bästa men duger nog för att borra lite i betong o bila småpryttlar 89kr( 379), skoteröverdrag 299 ( 299) , en hylsnyckelsats mindre modell för att ha med i bilen 20kr( 79)

Behändligt att få tag i sådant man annars inte hade lagt pengar på , och till bra pris :)
 
Redigerat:
shit alltså... hade ingen aning om att Jula av alla kunde ha kvalitetsrea och missade hela baletten med en hel vecka.
Tittade in på Jula i Linköping tdag för att skåda resterna och se om det fanns några smulor över till mig, och jodå. En Rurmec murbruksblandare nedsatt från 1995 till 299 låg och väntade på mig, ett par långa tändstifthylsor och hörselkåpor till barnen, sen var det roliga slut.
 
Makita LS 0714 för 845:- blev det på Jula i Växjö.... väldigt utplockat :(

uuups.. blev lite fel där skall vara en 5704RK cirkelsåg. Tankana var på annat håll... Sorry
 
Redigerat:
Det är sjukt billigt!
 
Nu får moderatorn stänga denna tråden! En Makita LS 0714 för 845? Det låter helt otroligt orimligt i mina öron. Och jag som hade planerat att sova gott i natt. Har förresten inte Jula hela verktygssortimentet på hemsidan?
 
Själv knep jag den sista makita 6317d som jula i växjö hade. Dock krävdes det en blixtutryckning snabbare än vad polisen kör... 1147 pistoler kändes ganska prisvärt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.