PST skrev:
Sådär jättelångt är det väl inte mellan Arninge och Barkarby .... Nu finns ju norrortsleden dessuttom.:D
Det går ju onödigt fort nuförtiden att färdas mellan dessa platser:)
 
ClasseClas skrev:
Det går ju onödigt fort nuförtiden att färdas mellan dessa platser:)
Speciellt eftersom det är bara att peka näsan till närmsta Jula och man får samma priser (så länge det finns prylar kvar)

/markus
 
Sen finns ju Jula Häggvik som mellanlandning.
 
Några småfynd blev det allt.

Knep den sista högtrycken, en Nilfisk E130.2-10XTRA, så nu får min gamla kärcher åka till landet.... någon fil och en jigg till en Tormek blev det också.
 
Vem är det som har tömt hela jula i malmö på grejer?
Jag gick hem precis lika lätt som jag kom dit, inte ens ett par strumpor tyngde mina steg..
 
Jag var på rean idag. Dagens längsta kvitto sa killen i kassan.
Mest smågrejor, dyraste prylen var en 19" LCD TV med Digital TV mottagare och DVD spelare inbyggd (köks TV). 1247:- ordinarie 2995:-
Dessutom så har man ju 10% extra rabatt med Julakortet under februari.
Kändes som man fyndat faktiskt.
 
CCPusher skrev:
Vem är det som har tömt hela jula i malmö på grejer?
Jag vet att en bekant kille med skägg har varit och fyndat på de båda varuhusen ;)
 
phl skrev:
Jag vet att en bekant kille med skägg har varit och fyndat på de båda varuhusen ;)
Det har jag också hört! Han berättade att på st bernstorp finns det minst 1 Makita 6317DWDE med låda, 2x2,6Ah batterier och lampa kvar - för 1147:-
 
CCPusher skrev:
Vem är det som har tömt hela jula i malmö på grejer?
Jag gick hem precis lika lätt som jag kom dit, inte ens ett par strumpor tyngde mina steg..
Efter att ha läst om rean här så var jag ju bara tvungen att svänga förbi Jula. Stod och kikade på en Dewalt skruvdragare modell 740 nånting för 649 kr (ord 1990). Funderade på att köpa en bara för att slakta batterierna för att flytta cellerna till en Festool CDD som jag kommit över men där batterierna är helt slut. Gick runt i butiken och kikade på annat och bestämde mig till sist för att slå till på den gula dragaren men då var det försent. En polsktalande kille hade precis plockat på sig de tretton skruvdragare som fanns kvar :( Där kan man snacka om att tömma lagret.

Blev iallafall en meec borrhammare för 149 kr. Då jag ändå tänkt att köpa en flatmejsel till Dewalt hammaren jag har så fick jag ju i princip maskinen och 3 borr gratis :) Slog även till på sista paketet med 3 bacho skiftnycklar i olika storlekar för 199kr (ord 699)

Såg att de hade den gamla spikpistolen power craft på rean också, kostade 4 eller 500 tror jag (ord 1495). Har väl vart lite blandade reaktioner kring den här på forumet men funderar ändå på att slå till på den.Fanns 5 st kvar ikväll. Fanns också en ESAB automatisk svetsskärm kvar till bra pris (ca 700) om nån är sugen.

Edit: Detta var på Jägersro
 
Säljer de någon handöverfräs på rean?
 
Det intressant tycker jag är att de rear ut en hel del fina prylar av kända märken (Makita, Bacho, Dewalt, Sandviken etc). I mina ögon betyder det att de ämnar ersätta dessa produkter med ännu mer lågprisskit. Någon som tror något annat?

För övrigt är jag inte avis på er som hann plocka på er på rean, kräksjuka barn är _så_ roligt ;)
 
Köpte en drös gerber shortcut och clutch (deras minimultitool) att ha själv och ge bort. Shortcutens sax är grymt bra för sin storlek, rekommenderas. En Ferm sticksåg till skogen-lantstället (säkert sådär men garanterat bättre än den urusla jag har nu), ett par stanley 1m-glasfibertumstockar, ett par fendrar till båten, ett digitalt skjutmått för 50 spänn och en Bahco 8oz hammare till dottern :)

phl: eller bara nya modeller?
 
Så hamnade man så klart på Jula igen på söndagen och plockade med mig en Nilfisk C125. Sen råkade lite blocknycklar och en B&D starthjälp åka ner i vagnen också.
Ungefärlig "besparing" i helgen: 4946:- och inget onödiga inköp

/markus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.