10 566 läst · 33 svar
11k läst
33 svar
Re: Elmaterial billigast
Sida 1 av 3
Vilka shoppar har du kollat upp?
Har du jämfört alla produkter eller enskilda delar?
Har du kollat upp svenska sajter och internationella?
Själv har jag beställt Jung-brytare från tyskland. De är definitivt billigare där. Senaste beställningen skedde från http://www.elektroland24.de/
Har du jämfört alla produkter eller enskilda delar?
Har du kollat upp svenska sajter och internationella?
Själv har jag beställt Jung-brytare från tyskland. De är definitivt billigare där. Senaste beställningen skedde från http://www.elektroland24.de/
Jag handlar också på www.expressel.se i Umeå, därför jag fann deras priser klart fördelaktiga. Om de sedan är billigast vet jag inte, men då (förra året) var de i alla fall billigaste alternativ för mig, bland de jag fann på Internet. Kan bara konstatera bra service och (för mig) lämpligt sortiment.
Utan att ha kollat hela sortimentet ser det ut som han säljer Malmbergs grejor.
Apparatdosan från EdWa är Malmbergs.
Likaså automatsäkringarna från DinLine och...Malmbergs.
Jag kollade lite snabbt priserna och kan konstatera att de inte gör några våldsamma påslag på vissa saker...
- ca 5% på apparatdosan
- ca 40% på 10A automatsäkring
- ca 22% på FK
///Malmbergskunden
Apparatdosan från EdWa är Malmbergs.
Likaså automatsäkringarna från DinLine och...Malmbergs.
Jag kollade lite snabbt priserna och kan konstatera att de inte gör några våldsamma påslag på vissa saker...
- ca 5% på apparatdosan
- ca 40% på 10A automatsäkring
- ca 22% på FK
///Malmbergskunden
Med smäck menar jag kvalitetskänla. Exvis vägguttagen har relativt tunn plast och endast en skruv att dra fast skalet med.
Visst, man får vad man betalar för.
Dessutom tycker jag deras strömbrytare och eluttag är gräsliga.
Tomtehattarna de säljer suger. Endast Thorsmans Torix funkar enl. mig.
De Normkapslingar jag använt duger väl - för det priset. De är ju dock något rappligare än hager och andra dyrmärken...
... återigen, man får vad man betalar för.
Visst, man får vad man betalar för.
Dessutom tycker jag deras strömbrytare och eluttag är gräsliga.
Tomtehattarna de säljer suger. Endast Thorsmans Torix funkar enl. mig.
De Normkapslingar jag använt duger väl - för det priset. De är ju dock något rappligare än hager och andra dyrmärken...
... återigen, man får vad man betalar för.
Inte billigare än det priset vi lämnar till kund trots påslag.HBK skrev:
Jag vet då ja köpt en hel del grejor till en kusin som renoverar sitt badrum.
Därför jämförde jag.
Men vi handlar också mkt av Storel därav bra rabatter så vi kan hålla lägre priser än konkurrenterna.
Man måste nog vara nära kusin med elektrikern om han säljer billigare än det som finns på nätet ex.vis
www.expressel.se
www.expressel.se
Njae inte på vår firma. Vi är billigare om man vill ha med kvitto/faktura dvs med moms.sjalvbyggare skrev:
Utan kvitto blev det 1/4 billigare på slutpriset vs elbutik...
Men sånt säljer man bara till närmsta
Men ja tänka mig att många roffar åt sig för mkt neller har sämre rabatter..(ej trädgård) ;D