Var som sagt rätt säker men sett många trådar här på Byggahus där det förekommit många olika åsikter i frågan mus/råtta. Så i vissa fall verkar det inte vara solklart.
Dagens fångst är ju någon form av mus. Men blir lite konfunderad , har alltid "hört" att möss skyr råttor som pesten och att man inte har både råttor och möss samtidigt. Dessa båda gynnare är dock fångade i samma utrymme...
Dagens fångst är ju någon form av mus. Men blir lite konfunderad , har alltid "hört" att möss skyr råttor som pesten och att man inte har både råttor och möss samtidigt. Dessa båda gynnare är dock fångade i samma utrymme...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Båda tagna ute i stallarna så det är fritt blås, inga ingångshål behövs där inte . Mössen kom in i värmen först, råttor för nån dag sedan. Råttorna verkar dock lite korkade och dränker sig själva i hästarnas vattenbaljor. Mössen kan man väl leva med men råttor är så jävla äckliga. Lite nervös att dom ska börja hitta in i huset. Anticimex kommer i början av veckan så får se vad som kan göras.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag har hört det där förut, att man skulle kunna se skillnad på råtta och mus på svansen, men vad är skillnaden? När jag fångar möss här hemma ser de ut ungefär sådär. Om jag bildgooglar "mus" (jag vågade trots viss risk för nsfw ) så ser svansarna också ut ungefär sådär.G guggen skrev:
Efter att kolla runt på nätet skulle jag vilja påstå att det är en skogsmus. Ljus undersida med en svart strimma på ryggen. Inga fångster idag men hörde tydlig skrapljud i en innervägg. Får försöka hitta ingångshål men med 326 m2 byggyta i ett hus där äldsta delarna härrör från 1800-talet känns det hopplöst. Har förstått att dom klättrar också, så kan ju lika gärna komma in på annat ställe än via grunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Köpt BR, inte tillträtt, blivit av med jobbet. Berätta för banken?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur skulle ni göra? Rätta upp plint.
Grund & Markarbeten -
Berätta om sina erfarenheter av företag i forumet - så här funkar det
Bloggkommentarer -
Så ställer du rätta frågorna till solcellsleverantören – en guide från offert till efterkontroll
Artikelkommentarer -
Råtta i ytterväggen - Täta ned mot plintgrunden?
Byggmaterial & Byggteknik