2 468 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Ramp vid tomtgränsen för att kunna köra mc från gatan in på tomten
Hej!
Nybliven hojåkare och det leder förstås till lite förändringar
Jag behöver ordna så att jag kan köra med hojen från gatan och in på baksidan tomten (gräs o stenbeläggning, se bilder).
Bredvid trappan vill jag kunna köra på nån sorts stenplatta eller liknande för att komma upp i marknivå och vidare på stenplattorna utmed gaveln. Som det är nu så kör jag till hö om trappan men där är ännu så länge bara jord. Kommer att bli en låg mur av mursten till höger också men jag vill ha nån sorts ramp ca knapp meter mellan trappan och fortsättningen på muren (som ännu inte syns då)
Idéer någon?
Tack!
Jimm
y
Nybliven hojåkare och det leder förstås till lite förändringar
Jag behöver ordna så att jag kan köra med hojen från gatan och in på baksidan tomten (gräs o stenbeläggning, se bilder).
Bredvid trappan vill jag kunna köra på nån sorts stenplatta eller liknande för att komma upp i marknivå och vidare på stenplattorna utmed gaveln. Som det är nu så kör jag till hö om trappan men där är ännu så länge bara jord. Kommer att bli en låg mur av mursten till höger också men jag vill ha nån sorts ramp ca knapp meter mellan trappan och fortsättningen på muren (som ännu inte syns då)
Idéer någon?
Tack!
Jimm
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Haha, sitter på jobbdatorn och har bara paint. Och det här blev så fult så jag vet inte vad.
Men tänker, om du använder likadana stenplattor som du nu har på gången, och helt enkelt gör en ramp till höger om trappan? Det borde väl smälta in fint?
Men tänker, om du använder likadana stenplattor som du nu har på gången, och helt enkelt gör en ramp till höger om trappan? Det borde väl smälta in fint?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Varför inte göra om "trappen" till en ramp, kan ju inte vara några problem att fotvandra på den rampen med så lite lutning.
Alternativt att byta till en cross så kan man köra direkt i trappen.
Protte
Alternativt att byta till en cross så kan man köra direkt i trappen.
Protte
Liknande trådar
-
Ska byggherren se till att el finns tillgängligt vid tomtgränsen?
Juridik -
Bygga altan vid tomtgränsen på sommarstuga utan nära granne
Utbyggnad och tillbyggnad -
Behöver råd, kommunen bygger jättelekplats nästan vid tomtgränsen
Bygglov -
Vem klipper häcken vid tomtgränsen?
Häckar, Buskar & Träd -
Placering av elskåp? På tomtgränsen där staketet slutar vid entren eller precis innanför staketet?
El