Finns det någon som sitter på ett life hack på hur man "förankrar" poolramen som jag tänkt bygga på ett bra sätt?
Nu har jag tänkt bygga sektionsvis, men då varje sektion inte sitter ihop med sektionen bredvid så får man lite oönskade rörelser i skarven där jag gerat.
Inser också att teoretiska 15 grader gerning nte fungerar i verkligheten utan jag får ta bräda för bräda och passa in.
Tänker om man kan lägga en 22mm trall över varje skarv och på så sätt förankra sektionerna med varandra.
Alla tips emottages.
Nu har jag tänkt bygga sektionsvis, men då varje sektion inte sitter ihop med sektionen bredvid så får man lite oönskade rörelser i skarven där jag gerat.
Inser också att teoretiska 15 grader gerning nte fungerar i verkligheten utan jag får ta bräda för bräda och passa in.
Tänker om man kan lägga en 22mm trall över varje skarv och på så sätt förankra sektionerna med varandra.
Alla tips emottages.
Du kan se hur jag gjorde vid en liknade inbyggnad här, https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-in-en-rund-pool.345646/#post-3322749
Jo, den tråden har jag läst många gånger och är inspirationen till hela konceptetTeroM skrev:
Om jag lyckas återskapa är en annan fråga.
Hur ska man tänka när man ska sätta den första brädan? Gissar att den är ganska avgörande att få rätt.
Du ser på min bild att jag har vita "överliggare" som sitter fast i poolens vertikala stag. Jag hade tänkt följa dessa runt men det verkar som att de inte följer den teoretiska vinkeln 15.
Ska prova ett annat sätt att mäta vinkeln imorgon.
Liknande trådar
-
Hur bra funkar det att sätta klinkers runt poolkanten med typ Biltemas multibond?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur lägga klinker diagonalt med ram/fris runt om, på bästa sätt.
Badrum -
Granitkeramik på gjuten platta runt poolen
Pool -
Tjocklek på granitkeramiska plattor runt pool
Altan & Uteplats -
Keramikplatta utomhus runt pool
Byggmaterial & Byggteknik