229 läst · 5 svar
229 läst
5 svar
Rätt avstånd för glespanel
"Hej!
Jag har rivit innertaket i ett rum och upptäckt att det saknas glespanel-reglar. Jag planerar att använda glespanel 28x70 och gipsskiva Plan Norgips 13x900x2400 mm. Är det någon som vet om avståndet mellan glespanelerna bör vara 300 mm eller 600 mm för bästa resultat?"
Jag har rivit innertaket i ett rum och upptäckt att det saknas glespanel-reglar. Jag planerar att använda glespanel 28x70 och gipsskiva Plan Norgips 13x900x2400 mm. Är det någon som vet om avståndet mellan glespanelerna bör vara 300 mm eller 600 mm för bästa resultat?"
Sätt glesen på cc300.O okaenrique skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 506 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 506 inlägg
Minns inte jag galet så är det 30cc om du skruvar gipset åt samma håll som glesen och max 40cc tvärs glesen.
Jag tror dock inte man kommer njuta särskilt mycket av dom få kronorna man teoretiskt kan spara på 40cc istället för 30 så jag vet vad jag skulle valt.
Norgips har en väldigt omfattande handbok för gipsing, inte raketforkning men det finns garanterat nått vettigt där man kan ta med sig.
Jag tror dock inte man kommer njuta särskilt mycket av dom få kronorna man teoretiskt kan spara på 40cc istället för 30 så jag vet vad jag skulle valt.
Norgips har en väldigt omfattande handbok för gipsing, inte raketforkning men det finns garanterat nått vettigt där man kan ta med sig.
Liknande trådar
-
Försening av toalett- och badrumsprojekt – vilka rättigheter har jag?
Juridik -
Hur borra rätt för enkel men snygg Kroklist
Möbelsnickeri -
Vad har en vägförening rätt kräva borttagning av träd
Juridik -
Vilken hyra för bostadsrätt?
Bostadsrätt -
Takföretag i blåsväder igen - tecknade avtal utan ångerrätt
Artikelkommentarer