Har aldrig kopplat med prisolrör men behöver göra ett nytt utstick i tvättstugan. Där finns ett prisolrör som går till badrummet ovanför.
Vattnet kommer från vänster i bilden och jag behöver få ett rör att gå vidare till höger i bild. Jag skulle vilja sätta en t-koppling där men då skulle jag behöva räta ut prisolröret. Finns det nån risk med det eller är det bara att böja det? Röret går upp i bjälklaget så jag kan inte ta loss det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattnet kommer från vänster i bilden och jag behöver få ett rör att gå vidare till höger i bild. Jag skulle vilja sätta en t-koppling där men då skulle jag behöva räta ut prisolröret. Finns det nån risk med det eller är det bara att böja det? Röret går upp i bjälklaget så jag kan inte ta loss det.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 445 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 445 inlägg
Jo, det är klart. Egentligen skulle jag vilja få den att fortsätta rakare till höger men det går ju att lösa med en 90 graders koppling efter t-röret.Krilleman skrev:
Men ska jag tolka ditt svar som att det är dumt att försöka räta ut prisolröret?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 445 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 445 inlägg
Prisolrör går att räta, det är inga konstigheter.
Jag såg det bara som enklare att montera nytt T-rör enligt min markering. Lättare att få isär och skjuta ihop efter kapning.
Kan du inte köra Vatette dubbelmutter med vinkel direkt på T-röret för att komma åt höger direkt?
Jag såg det bara som enklare att montera nytt T-rör enligt min markering. Lättare att få isär och skjuta ihop efter kapning.
Kan du inte köra Vatette dubbelmutter med vinkel direkt på T-röret för att komma åt höger direkt?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 445 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 445 inlägg
En dubbelmutter sammanlänkar två kopplingar utan att man behöver använda en rörsnutt.
Man tar helt sonika bort mutter + kona på valfria delar och drar dit denna enheten istället.
https://www.vatette.se/produkter/fo...oduct/fg0398073/dubbelmutter-forkromad-12-g38
Man tar helt sonika bort mutter + kona på valfria delar och drar dit denna enheten istället.
https://www.vatette.se/produkter/fo...oduct/fg0398073/dubbelmutter-forkromad-12-g38