Hej!
Tror ni stöden kommer hålla formen eller hur mycket tryck är det igentligen?
Det är 10cm djupt, 20-30cm är det ca 15cm djupt på yttekanten.
På andra långsidan som man inte ser så är det en regel i mitten och hörn, samt några nerspikade i marken och skruvade i formen.
Rack för svar
Tror ni stöden kommer hålla formen eller hur mycket tryck är det igentligen?
Det är 10cm djupt, 20-30cm är det ca 15cm djupt på yttekanten.
På andra långsidan som man inte ser så är det en regel i mitten och hörn, samt några nerspikade i marken och skruvade i formen.
Rack för svar
Ser lite glest om jag ska vara ärlig!M Meizter skrev:
Allt hänger på hur mycket det kommer att synas när du är färdig?
Annars brukar vi ha ett om 800mm i lång utan stöd som glesast om det inte ska röra sig..
Medlem
· Stockholm
· 4 295 inlägg
Hej.
Tala om vad du ska göra.
Det går inte att svara om vi inte får veta mer.
Men, det saknas riktiga voter och riktig kantarmering.
Bra att du frågar innan, för beroende på vad du ska göra kan allt vara arbete och pengar i sjön.
/W
Tala om vad du ska göra.
Det går inte att svara om vi inte får veta mer.
Men, det saknas riktiga voter och riktig kantarmering.
Bra att du frågar innan, för beroende på vad du ska göra kan allt vara arbete och pengar i sjön.
/W
Jag tycker det ser klent ut.
Jag brukar slå ner stöd i backen med jämna mellanrum, av något lämpligt spillvirke, för att förhindra att formen bukta ut av trycket.
Rent generellt, en rätt liten platta som man blandar själv kan formen vara något sämre, för att man då hinner fixa formen om det börjar bukta eller liknande. Men vid större form så har man inte tid att trassla med sådant när betongbilen kommer..
Jag brukar slå ner stöd i backen med jämna mellanrum, av något lämpligt spillvirke, för att förhindra att formen bukta ut av trycket.
Rent generellt, en rätt liten platta som man blandar själv kan formen vara något sämre, för att man då hinner fixa formen om det börjar bukta eller liknande. Men vid större form så har man inte tid att trassla med sådant när betongbilen kommer..
Jag har dubbla armeringar runtom där det är ca 15cm djupt 20-30cm bred "vot" om det är det det kallas för 
Detta är en platta till ett växthus, så det kommer stå en mur i yttekant.
Jag får ta o skruva dit lite mer rejält med stöd runt om tätare så bör de bli bra då
Detta är en platta till ett växthus, så det kommer stå en mur i yttekant.
Jag får ta o skruva dit lite mer rejält med stöd runt om tätare så bör de bli bra då
Klicka här för att svara