188 läst · 3 svar
188 läst
3 svar
Radonmätning Radonova
Hej
Jag har köpt ett mätinstrument ifrån Radonova där man kan avläsa radonhalten i . Jag har haft problem med luftfuktigheten och undrar om man ska låta avfuktaren vara på eller ska den vara avstängd för ett tillförlitligt resultat?
Med vänlig hälsning,
Jag har köpt ett mätinstrument ifrån Radonova där man kan avläsa radonhalten i . Jag har haft problem med luftfuktigheten och undrar om man ska låta avfuktaren vara på eller ska den vara avstängd för ett tillförlitligt resultat?
Med vänlig hälsning,
Bild?
Funktionssätt?
Är den gastät?
Funktionssätt?
Är den gastät?
Jag hade mätt på ett sätt som motsvarar det normala. Vilket är det du vill ha svar på. Det vill säga när avfuktaren är på (om den brukar vara på). Är din utrustning digital och enkel att utläsa över tid kan du däremot testa både och. Det lär du lär hinna under eldningssäsongen (den säsong då man generellt mäter radon).J Johan Andersson8134 skrev:
Om inte tillverkaren har en teknisk spec. som tydliggör att radon inte skall mätas över en viss fuktnivå på grund av teknisk begränsning av mätutrustningen.
Jag körde mina Airthings wave genom hela året i krypgrunden. Där åkte luftfuktigheten upp rejält delar av året. Men det var inga problem. En av dom pajade visserligen men den höll i 3 år.
Hej
Tusen tack för svar, fick 365 i värde så nu får jag läsa på om dem olika alternativen för att sänka radonet.
Tack för alla era svar, guld värt
Tusen tack för svar, fick 365 i värde så nu får jag läsa på om dem olika alternativen för att sänka radonet.
Tack för alla era svar, guld värt